ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی حضور یافت

در چهل و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی، امکاناتی نظیر فروش کتاب، خرید و فروش حق نشر به صورت آنلاین و آفلاین (IRF)، برگزاری ۱۱۰ نشست تخصصی و کارگاه آموزشی، فعالیت‌هایی در غالب پیش رویداد برای بازدید از دانشگاه‌ها، مدارس و مراکز تجاری اندونزی، برگزاری مراسم اهدا جایزه «ایکاپی»، برنامه‌های «الهام گرفتن از متخصصان عرصه نشر» و «یافتن همکار تجاری» در نظر گرفته شده است.

سی‌وسومین دوره گردهمایی اتحادیه بین‌المللی ناشران (IPA) از نوزدهم تا بیست یکم آبان ماه ۱۴۰۱ با نشست‌های تخصصی متعددی با حضور مدیران و اعضای این اتحادیه در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

معرفی صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، طرح حمایتی گرنت، جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و معرفی آثار شاخص ادبی در حوزه‌های مختلف از جمله فعالیت‌های خانه کتاب و ادبیات ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب اندونزی است.

در پایان آئین افتتاحیه چهل و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی، عبدالحلیم اسکندر (وزیر توسعه روستایی و مناطق محروم اندونزی) و آریس هیلمن نوگرا‌ها (رئیس ایکاپی) از آثار عرضه شده در غرفه ایران بازدید کردند.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1042201/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%86%D8%B2%DB%8C-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%DB%8C%D8%A7%D9%81%D8%AA

خانه کتاب و ادبیات ایران برای نخستین بار و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در غرفه‌ای به مساحت ۱۸ مترمربع به عرضه و معرفی بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب شاخص در حوزه‌های کودک و نوجوان با رویکرد مفاهیم اخلاقی و قصص قرآن کریم، اخلاق اسلامی، تقریب مذاهب، ادبیات کلاسیک و معاصر، ایرانشناسی و هنر می‌پردازد.

به گزاشر گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهل و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اندونزی با شعار «توانمندسازی افراد خلاق با روش‌های خلاقانه» به صورت فیزیکی و مجازی با حضور ۱۳۴ ناشر از کشور‌های ایران، مالزی، چین، کره، تایلند، برونئی، آمریکا و … از امروز چهارشنبه هجدهم آبان کار خود را با برگزاری برنامه‌های تخصصی و آموزشی آغاز کرده و به مدت پنج روز تا بیست‌ودوم آبان ماه در مرکز نمایشگاهی جاکارتا ادامه دارد.

جایزه «ایکاپی» به مؤثرترین فرد یا ناشری که بیشترین فعالیت را در عرصه سوادآموزی، ترویج علم و چاپ کتاب داشته باشد، اهدا خواهد شد. همچنین مسئولان نمایشگاه در برنامه «یافتن همکار تجاری» مکانی را به مدت دو ساعت به صورت رایگان برای ملاقات و گفتگو در خصوص معرفی و فروش آثار در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند.