ایران و تاجیکستان دوستان قدیمی عصر سختی‌ها هستند/ دنیا ما را جدا از هم می‌خواهد

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به تاجیکستان، محمود سالاری شنبه – ۱۴ آبان ماه- در ادامه حضور در برنامه روزهای فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان، با استقبال گرم و چشمگیر مردم منطقه کولاب در جمهوری تاجیکستان با هیات همراه وارد این شهر شد.

در این مراسم ویژه برنامه‌هایی مانند شاهنامه‌خوانی، شعرخوانی و موسیقی اجرا شد.

ایران و تاجیکستان دوستان قدیمی عصر سختی‌ها هستند/ دنیا ما را جدا از هم می‌خواهد

هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جمهوری تاجیکستان با حضور محمدمهدی اسماعیلی و زلفیه دولت‌زاده وزیران فرهنگ دو کشور در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گشایش یافت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه در شهر کولاب علاوه بر حضور بر مزار میرسید همدانی و شرکت در گرامیداشت روز تئاتر تاجیکستان، از قلعه تاریخی کولاب بازدید کردند.

ایران و تاجیکستان دوستان قدیمی عصر سختی‌ها هستند/ دنیا ما را جدا از هم می‌خواهد

روزهای فرهنگی ایران علاوه بر پایتخت تاجیکستان در شهرهای خجند، باختر و کولاب نیز برگزار شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84932891/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D8%A7%D8%AC%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%B9%D8%B5%D8%B1-%D8%B3%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D9%87%D8%A7-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D9%85%D8%A7-%D8%B1%D8%A7

به گزارش ایرنا، هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تا ۱۵ آبان ماه با حضور بیش از ۵۱ هنرمند در عرصه‌های مختلف هنرهای تجسمی شامل خوشنویسی، تذهیب، نگارگری، خطاطی و نقاشی‌خط، سفالگری، مشبک فلز و فیروزه‌کوبی، دوخت و دوز با نخ و پنبه، بافت فرش و گلیم، شاهنامه‌خوانی، ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی، گروه‌های مختلف موسیقی کلاسیک و پاپ گروه شهپر در هفته فرهنگی ایران در تاجیکستان به هنرنمایی می پردازند.

وی ادامه داد: اگرچه چند سالی به وسوسه توطئه‌گران و تفرقه‌افکنان، فراقی میان ما و شما افتاد اما با درایت و تدبیر بزرگان ایران و تاجیکستان، خوشبختانه این شکاف عمیق و توطئه‌های بیگانگان، امروز منجر به نزدیکی و دوستی هرچه بیشتر دو کشور شده است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در دانشگاه ملی ابو عبدالله رودکی با قدردانی از میهمان‌نوازی مردم کولاب، به پیشنه روابط و ریشه مشترک تاریخی و تمدنی دو کشور دوست و برادر ایران و تاجیکستان اشاره کرد و گفت: ایران و تاجیکستان دوستان قدیمی عصر سختی‌ها هستند که تاریخ این دو کشور نشان می‌دهد همواره مورد حمله، نیرنگ، توطئه دشمنان و بیگانگان بوده است.

سالاری با تاکید بر این که دوستی دو ملت تاجیکستان و ایران برای امروز و دیروز نیست بلکه ریشه‌ای به عمق تاریخ دارد، تصریح کرد: دنیا مدت ها است که ما دو ملت هم زبان، هم فرهنگ و هم تاریخ و تمدن را جدای از هم می خواهد. تاریخ نشان می‌دهد که دشمنان ما همواره درصدد تفرقه‌افکنی، توطئه‌آفرینی و تاکید بر جدایی میان ایران و تاجیکستان بوده و هستند.

علی آراسته سرکنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران و محمدعلی کیانی مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله مسئولان حاضر در این مراسم بودند.