بارش‌های پاییزی در اصفهان اوج می‌گیرد/۱۱۹ میلی‌متر بارندگی در سرشاخه‌ زاینده‌رود

ابراهیم هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار طی امروز تا اواسط فردا بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

افزایش ۲ درجه‌ای دما در بیشتر مناطق اصفهان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین‌ومیاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

هنرمند لغزندگی سطح جاده‌ها و معابر عمومی‌، اختلال در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی و مناطق سردسیر و خسارت به صنعت کشاورزی را از مخاطرات گذر امواج ناپایدار از شامگاه پنجشنبه بر روی استان بیان کرد و افزود: احتیاط در تردد، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تعجیل در برداشت محصولات آماده توصیه می‌شود.

غبار صبحگاهی در مناطق صنعتی و کلانشهر اصفهان

وی گفت: با فعالیت سامانه بارشی در مناطق نیمه غربی، جنوبی و بیشتر نقاط استان در روزهای جمعه تا یکشنبه، بارش باران و برف (مناطق سردسیر و مرتفع)، کاهش دید و گاهی وزش باد موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان یک تا دو درجه افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به شش درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بنا به اعلام سازمان هواشناسی از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۱) تا امروز هجدهم آبان ماه، میانگین بارشی در کوهرنگ سرشاخه اصلی حوضه آبریز زاینده رود ۱۱۹ میلیمتر است در حالی که سال گذشته در چنین روزی ۱۹ میلیمتر و میانگین بلندمدت تا امروز ۱۱۰ میلیمتر بود. این آمار حاکی از افزایش ۸ درصدی بارش‌ها در سرشاخه زاینده‌رود است.


منبع: https://www.imna.ir/news/618223/%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%88%D8%AC-%D9%85%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF-%DB%B1%DB%B1%DB%B9-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به استقرار جوی نسبتاً پایدار طی امروز تا اواسط فردا بر روی استان است، بیان کرد: فردا در ساعات اولیه در مناطق مرکزی و صنعتی به‌ویژه کلانشهر اصفهان، غبار صبحگاهی منجر به کاهش کیفیت هوا و شعاع دید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی گذر امواج ناپایدار از شامگاه پنجشنبه، افزایش ابر در مناطق غرب و جنوب اصفهان آغاز می‌شود، افزود: با ورود این سامانه بارشی طی روزهای جمعه بیستم و شنبه بیستم و یکم آبان‌ماه بارش باران بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.