برپایی ۹۲۰ بازارچه صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، مریم جلالی در نشست جمع‌بندی فعالیت‌های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با بیان اینکه این ستاد، تجلی مهمان‌نوازی و میزبانی سازمان یافته است گفت: برپایی ۹۲۰ بازارچه صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۲
امسال خوشبختانه شاهد تجلی صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در بومگردی‌ها بودیم ضمن این که در شهر‌های مختلف بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی برپا شده است.
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در نوروز امسال ۹۲۰ بازارچه صنایع‌دستی ایجاد شده که ۱۱ هزار و ۵۰۰ غرفه دارد.
جلالی همچنین گفت: علاوه بر این تعداد بازارچه که به همت همکاران ستادی و استانی در وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپا شد، با همکاری سایر دستگاه‌ها مانند شهرداری‌ها و… شاهد برپایی تعداد دیگری بازارچه صنایع‌دستی بودیم.
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: بازارچه تنها محلی برای فروش صنایع‌دستی نیست بلکه بازارچه می‌تواند محلی برای تقویت همکاری و شناخت هنرمندان و اقوام باشد. برپایی ۹۲۰ بازارچه صنایع‌دستی در نوروز ۱۴۰۲
جلالی همچنین تصریح کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب در نوروز امسال برپایی بازارچه‌های صنایع‌دستی در محل برگزاری اردو‌های راهیان نور بود که علاوه بر زائران راهیان نور گردشگران عراقی نیز در مرز‌های جنوبی از این بازارچه‌ها بازدید و صنایع‌دستی خرید می‌کردند.
معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت:بیشترین غرفه‌های ما در استان اصفهان برگزار شد و در دو محل به‌عنوان پایلوت، همکاران ما برای اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت حضور داشتند.
جلالی همچنین به اتفاق خوب دیگر در نوروز امسال در دو استان لرستان و ایلام اشاره کرد و افزود: همکاران ما در این دو استان با اعطای گلونی که یک نوع محصول صنایع‌دستی است، به گسترش فرهنگ عفاف و حجاب کمک کردند.


منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3807430/%D8%A8%D8%B1%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DB%B9%DB%B2%DB%B0-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DA%86%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9%E2%80%8C%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%B2-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B2