برگزاری جشن جهانی صنایع در اصفهان

جلالی تاکید کرد: می‌خواهیم با تمام کشور‌هایی که از نظر فرهنگی اشتراک داریم، در زمینه ثبت مشترک صنایع دستی با هدف حضور بهتر در اقتصاد جهانی همکاری مضاعف داشته باشیم.
مریم جلالی از همگرا شدن با هنرمندان صنایع دستی از یکسال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت همکاری مفیدی با وزارت کار و تعاون، وزارت کشور، شهرداری و دهیاری‌ها در حوزه صنایع دستی داشتیم.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ مریم جلالی گفت: بیست خرداد جشن جهانی صنایع دستی را که پنجاه و نهمین سال تشکیل شورای عالی صنایع دستی است را در چهل ستون اصفهان با حضور آقای سعد قدیمی دبیرکل شورای عالی صنایع دستی و آقای ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جشن می‌گیریم.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی همچنین اضافه کرد: بازارچه‌های صنایع دستی اتفاق مهمی است که بر اساس سیاست تقویت توجه به صنایع دستی به عنوان اقتصاد هویت بنیان در یک ساله گذاشته به زنجیره تولید و استقلال هنرمندان کمک کرده است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی گفت: هفته صنایع دستی با حضور وزیر میراث فرهنگی در اصفهان (استانی که خودش اولین شهر جهانی صنایع دستی است) با دیدار از مهرگرد که پرونده جهانی شدن آن کامل و به شورای جهانی نیز ارسال شده است آغاز می‌شود.

مریم جلالی، تمرکز صنایع‌دستی بر روی سه‌گانه بینش، نگرش و منش است که دور شدن از این سه‌گانه باعث از بین رفت زیرساخت‌های باوری در نگرش و سلیقه در منش خواهد شد.
معاون صنایع‌دستی کشور افزود: صنایع حاصل یک رفتار و منش است که این منش حکمت‌بنیان و زیرساخت نگرشی دارد و مبتنی بر بینش شکل گرفته است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی از برگزاری جشن روز جهانی صنایع دستی در اصفهان خبر داد.

جلالی تصریح کرد: در هفته صنایع دستی، نشستی با تشکل‌ها خواهیم داشت و تمام تلاش مان همگرایی با اعضا بر سر موضوع سیاستگذاری با هدف کمک به صنایع دستی از گمرک تا حوزه‌های آماری و اطلاعاتی هوش مصنوعی و فناوری‌های جدید خواهد بود.


منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3869978/%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AC%D8%B4%D9%86-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86