تاکنون مازوت توسط صنایع در اصفهان مصرف نشده است

وی با بیان اینکه به شرکت نفت اعلام شده است که سوخت پاک و گازوئیل پاک در تمام جایگاه‌ها توزیع شود، ادامه داد: به نیروگاه‌ها نیز ابلاغ کردیم با همکاری شرکت نفت، از سوخت‌های مورد استفاده گوگردزدایی کنند، همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعیین تکلیف و ساماندهی کوره‌های گچ و آجر اطراف اصفهان اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بنا به اعلام هواشناسی، از روز سه‌شنبه تا پایان هفته سکون هوا را شاهد هستیم و ممکن است شرایط آلودگی هوا افزایش یابد، از این رو به محیط زیست ابلاغ کردیم تدابیر لازم را در این راستا انجام دهد.


منبع: https://www.imna.ir/news/620615/%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%88%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D9%86%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

شیشه فروش گفت: نظارت بر سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در راستای جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها برعهده محیط زیست است، همچنین محیط زیست موظف است گشت‌های مشترک از تمام صنایع انجام دهد، همچنین اداره راه بر تقویت معاینه فنی خودروهای سنگین و شهرداری بر تقویت معاینه فنی خودروهای سبک مکلف شده است.

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه یک ماه در سال گذشته توسط صنایع مازوت مصرف شده است، اظهار کرد: سال جاری تاکنون مازوت توسط صنایع مصرف نشده و تاکید بر این است که با صرفه‌جویی در مصرف گاز و برق، گاز نیروگاه‌ها تأمین شود، همچنین درخواست کردیم وزارت نفت و نیرو، تأمین گاز برای نیروگاه‌ها را در اولویت قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در طول سال اقدامات گسترده‌ای برای جلوگیری از انتشار آلاینده‌ها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال جاری این اقدامات شتاب بیشتری گرفته است، زیرا به دلیل شرایط اقلیمی و منطقه، تجمیع صنایع، افزایش تعداد خودروها آلودگی هوا تشدید شده است، همچنین استانداری بر اجرای این برنامه‌ها و اقدامات پیگیری و نظارت دارد.

وی با بیان اینکه ادارات نسبت به صرفه‌جویی گاز و برق مکلف شدند تا از این طریق بخشی از گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها تأمین شود، اضافه کرد: به شهرداری نیز اعلام شد از سوزاندن هرگونه ضایعات درختان خودداری کند تا از افزایش آلودگی هوا جلوگیری شود، شهرداری مکلف به نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شده است، البته باید کنترل و بهبود عبور و مرور، ترددها و پیشگیری از ترافیک در شهر نیز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: شرکت گاز موظف است در خصوص مصرف بهینه گاز اقدامات لازم را انجام دهد، تمام ادارات نیز موظف هستند، موتورخانه‌ها را برای پیشگیری از انتشار آلاینده‌ها، بهسازی، نوسازی و استانداردسازی کنند.