تذکر به ۲۵۸ مرکز گردشگری و تعلیق ۱۷ واحد

 

معاون گردشگری افزود: با شکایات مردمی تا کنون ۲۵۸ مرکز ۴۱ تذکر گرفته اند و ۱۷ واحد نیز تعلیق شده اند. پیگیر حقوق مسافران هستیم.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری گفت: با شکایات مردمی تا کنون ۲۵۸ مرکز ۴۱ تذکر گرفته اند و ۱۷ واحد نیز تعلیق شده اند.

اولویت ظرفیت اسکان با مراکز رسمی و مجوز دار استبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی‌اصغر شالبافیان رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر با اشاره به ایجاد الگوی جدید با تواج به همزمانی سفر نوروزی و ماه مبارک رمضان، گفت: از چند روز گذشته سفر‌ها انجام شده و در شهر‌های پرگردشگر میزان رزرو اقامتگاه‌ها قابل قبول بود. در ایام پایان ماه مبارک رمضان با حجم سفر‌ها رو به رو می‌شویم؛ بنابراین ستاد‌های خدمات سفر آمادگی خدمت رسانی را خواهند داشت.

 

وی افزود: تمدید ساعات خدمت رسانی و برنامه‌های پس از افطار تدارک گشت‌های یک روزه از جمله موضوعاتی است که در دستورالعمل سفر‌های نوروزی به آن تاکید شده است.

شالبافیان درباره پلمب برخی از مراکز گردشگری گفت: نباید موارد استثنایی که وجود دارد موجب شود چهره گردشگری مورد تأثیر قرار گیرد و در بسیاری از نقاط کشور مشکلی نداریم. 

 

 

 

معاون گردشگری با اشاره به اینکه اولویت اسکان افراد در مراکز اقامتی رسمی است، گفت: مراکز گردشگری مشروط به عدم تظاهر و رعایت حرمت ماه مبارک؛ تمهیداتی اندیشیده اند. این مراکز، فضا‌هایی را برای مسافران خارج از دید اتخاذ کرده اند.

 

وی افزود: در برخی شهر‌ها و استان‌ها ظرفیت مازادی را به تشخیص ستاد استانی نیاز داریم که در آن صورت از ظرفیت‌های غیر رسمی و اضطراری از جمله مدارس، حسینه‌ها و تکیه‌ها برای خدمت‌رسانی به مسافران استفاده می‌کنیم.

وی افزود: نکاتی که ممکن است در اماکن غیرمجاز رخ دهد به حوزه گردشگری مربوط نیستند و سازمان‌های مرتبط با آن‌ها برخورد می‌کنند. مشکلی برای چند مورد مرکز گردشگری رخ داده که پیگیری می‌شود. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۸۰۰ بازارچه صنایع دستی در کشور برپا می‌شود.


منبع: https://www.iribnews.ir/fa/news/3789191/%D8%AA%D8%B0%DA%A9%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DB%B2%DB%B5%DB%B8-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D8%AA%D8%B9%D9%84%DB%8C%D9%82-%DB%B1%DB%B7-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF