تروریسم رسانه‌ای استکبار با تحریف و دروغ‌پراکنی به دنبال دوقطبی‌سازی ایران است

 

 

اسماعیلی افزود:سخنان امام به عنوان یک مرجع دینی در چهار آبان هزار و سیصد و چهل و سه بسیار قابل توجه است؛ آنجا که از عظمت ایران می گویند. این که عظمت و استقلال ایران را نابود کردند به دنبال تحقیر ما بودند. در آنجا امام راحل کاملا از موضع دفاع از منافع و هویت ملی سخن می گویند.

وزیر فرهنگ تاکید کرد:آمریکایی ها از دیروز تا امروز دست از توطئه علیه ملت ایران برنداشته اند. روزی که محمدرضا بیست و پنج مرداد سال سی و دو از همین شهر رامسر مجبور به فرار از کشور شد، امیدی به بازگشت نداشت اما آمریکایی ها در بیست و هشت مرداد علیه دولت ملی کشور کودتا کردند و محمدرضا پهلوی را برای یک استبداد خشن بیست و پنج ساله به کشور بازگرداندند.

وزیر فرهنگ با اشاره به آغاز درخشش تمدن اسلامی از همین دوره، گفت: بسیاری از بزرگان ما در پناه آرامش و علم دوستی، عقلانیت و نگاه عدالت محور پیروان مکتب اهل بیت و رونقی که در شاخه های مختلف علم فراهم شد، از همین منطقه برخاستند. با آغاز دولت علویان و شکل گیری دولت هایی چون آل بویه، فاطمی و حمدانی ها در نقاط مختلف جهان اسلام، قرن سوم تا پنجم شاهد درخشش تمدن اسلامی شد.

 

 

وی به پروژه نیمه کاره تالار مرکزی ساری طی ۱۶سال که  ۸۰میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه شد اشاره کرد و یادآور شد: در دولت مردمی در هشت ماه ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل این تالار هزینه شد و در نهایت تالار مرکزی ساری افتتاح شد.

 

وی با اشاره به شکل گیری دولت هایی همچون سادات مرعشی در منطقه مازندران گفت: از آن روز تا امروز که قرن پانزدهم است، فرزندان مازندران برگ های زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی را در دفاع مقدس و دفاع از حرم رقم زده اند که مایه مباهات اند و امیدواریم جوانان مازندرانی این مسیر را تداوم بخشند.

 

وی با اشاره به حادثه سیزده آبان سال پنجاه و هفت، روز دانش آموز گفت: در آن روز دانش آموزان ما مظلومانه در مقابل دانشگاه تهران توسط عمال مزدور پهلوی به شهادت رسیدند.

وزیر فرهنگ ادامه داد: برخی این شبهه را مطرح می کردند که انقلاب اسلامی تا زمان پیروزی به دنبال آمریکا ستیزی نبود؛ حال آن که امام(ره) اساسا به خاطر مخالفت با مصونیت مستشاران آمریکایی از کشور تبعید شدند.

 

اسماعیلی با تاکید بر اینکه رامسر منطقه راهبردی دولت به شمار می‌رود، گفت: با توجه ویژه دولت مردمی به کشورهای آسیای میانه، قفقاز و حوزه پیرامونی دریای خزر، تقویت زیرساخت فرهنگی رامسر با توجه به همجواری با کشورهای حاشیه دریای خزر از اهمیت خاصی برخوردار است.


منبع: https://ana.press/fa/news/812753/%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D9%85-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DA%A9%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D9%81-%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA%E2%80%8C%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D9%88%D9%82%D8%B7%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رامسر به تنهایی یک حوزه فرهنگی هنری به شمار می‌رود، ادامه داد: همه به فرهنگ ،تاریخ و طبیعت رامسر افتخار می کنیم و تلاش داریم مشکل مجتمع فرهنگی هنری رامسر با همراهی وزارت میراث مرتفع شود.

 

وزیر فرهنگ دولت مردمی ادامه داد: آمریکایی ها در تلاش برای تحقق آمال طولانی مدت خود در شکل دادن به خاورمیانه جدید با تجزیه کامل منطقه و تولد دولت های جدید هستند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: خواب آمریکایی ها برای برهم زدن آرایش سیاسی منطقه اگر بخواهد از ایران آغاز شود، هرگز محقق نخواهد شد. ایران با بهره مندی از رهبری حکیم و بیدار و امت حاضر در صحنه چهل و سه سال است نقشه آمریکایی ها را برملا و آن ها را مفتضح کرده است که ان شاالله به انزوا و سقوط ابدی آمریکا منجر خواهد شد.

 

 

وی افزود: تروریسم رسانه ای که امروز آمریکایی ها به راه انداخته اند، با تحریف، دروغ و جعل، اتحاد ملی ما را هدف گرفته و به دنبال انشقاق در صفوف مردم ایران است و می خواهد مردم را در مقابل هم قرار دهد.

سیزده آبان سال پنجاه و هشت رخداد دیگری بود که اسماعیلی با اشاره به آن گفت: دانشجویان خط امام در آن روز با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، ریشه و مرکز توطئه امریکا علیه ملت ایران را هدف قرار دادند.

 

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال قراردادن روز مازندران در تقویم، در شورای فرهنگ عمومی و شورای عالی انقلاب فرهنگی. پیگیری و نهایی شد؛ چنان که حق مازندران بزرگ در ایجاد اولین دولت کامل پیروان مکتب اهل بیت(ع) در قرن سوم و تداوم آن بود.