تکاپوی «پسر دلفینی» در صدرنشینی بلامنازع ۲ فیلم کمدی

فیلم «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد که از ۲۰ مرداد سال جاری روی پرده سینما آمده است نیز با داشتن ۴۴۴ سالن، ۱۷ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۲۵۰ تومان فروش داشته است.

رده بندی فیلم‌هایی که از ابتدای سال جاری تا به حال (۲۹ مهر ۱۴۰۱) اکران شدند و توانستند بیشترین آمار فروش را به خود اختصاص دهند  نیز نشان می دهد که باز هم این بار برد با فیلم‌های کمدی بوده و دو فیلم کمدی «انفرادی» و «سگ بند» همچنان پیشتاز آمار کل فروش هستند.

فیلم «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده با داشتن ۲۴۰ سالن، یک میلیارد و ۲۰۷ میلیون و ۵۹ هزار و ۵۰۰ تومان فروش داشته است.

فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار که باز هم دغدغه زنان را به شکلی دیگر مطرح می‌کند و اکران خود را از ۲۶ مرداد آغاز کرده، به فروشی معادل ۱۷ میلیارد و ۴۷۷ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است.

«دو زیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد با داشتن ۳۰۳ سالن، دو میلیارد و ۲۸۷ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان طی ۳۰ روز گذشته به دست آورده است.

«بانک زده‌ها» به کارگردانی جواد اردکانی با ۵۶۷ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان

فیلم انیمیشن «پسر دلفینی» به کارگردانی و نویسندگی محمد خیراندیش که اکران خود را از دوم شهریور آغاز کرده است نیز فروشی معادل ۱۴ میلیارد و ۶۴ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان داشته است.

براساس جدول فروش فیلم‌ها در سامانه سمفا در یک ماه گذشته، فیلم انیمیشن «پسر دلفینی» که اکران خود را از دوم شهریور آغاز کرده، با در اختیار داشتن ۳۶۴ سالن، پنج میلیارد و ۶۳۲ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان فروش داشته که نسبت به فیلم کمدی «انفرادی» که مدت‌ها در صدر جدول فروش بود، پیش افتاده است.

«علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی با فروش ۸۱۱ میلیون و ۲۹۹ هزار تومان

«شین» به کارگردانی و نویسندگی میثم کزازی که تهیه‌کنندگی آن را شهاب حسینی بر عهده گرفته است با فروشی معادل ۲۹۲ میلیون و ۹۲۴ هزار و پانصد تومان

«نمور» به کارگردانی داوود بیدل با ۹۰ میلیون و ۷۸۹ هزار تومان

آمار فروش کل فیلم‌ها از ابتدای سال

«بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سید حاتمی به عنوان تنها فیلمی که اکران خود را از ۱۴ مهر آغاز کرده با فروشی معادل ۳۲۲ میلیون و ۵۱۵ هزار و پانصد تومان

«چند می‌گیری، گریه کنی ۲» به کارگردانی علی توکل نیا با فروش ۲۲۳ میلیون و ۹۱۴ هزار و پانصد تومان

به گزارش خبرنگار  حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، نباید از این نکته غافل بود که رخدادهای اجتماع و  و تغییرات اقتصادی، روی مردم و مصرف فرهنگیشان تأثیر می‌گذارد. این گونه است که در یک ماه گذشته به دلیل  وقوع ناآرامی‌ها و بر اساس گفت‌وگوی خبرنگار آنا با عضو هیئت‌مدیره انجمن سینماداران، مخاطبان سینما  دری ۴۰ درصد کاهش داشته است.

تکاپوی «پسر دلفینی» در صدرنشینی بلامنازع ۲ فیلم کمدی

«بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی، «هناس» به کارگردانی حسین دارابی، «کوزوو» به کارگردانی میثم هاشمی طبا، «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری، «والدین امانتی» به کارگردانی حسین قناعت، «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمی کیا، «برای مرجان» به کارگردانی حمید زرگرنژاد، «طلاخون» به کارگردانی ابراهیم شیبانی و… دیگر فیلم‌هایی هستند که به ترتیب در رده بعدی فروش فیلم‌های ماهانه قرار می‌گیرند.

فیلم «علفزار» کاظم دانشی که اکران خود را از سوم خرداد امسال شروع کرد و قبل از اکران نیز توانست جایزه بهترین فیلمنامه را در چهلمین جشنواره فیلم فجر به‌دست بیاورد، به فروشی معادل ۲۰ میلیارد و ۸۷۳ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.

فیلم «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده که اکران خود را از ۱۵ تیر آغاز کرده و به نوعی ادامه خط فیلمسازی این کارگردان با فضا‌های آشنای شمال ایران محسوب می‌شود، به فروشی معادل ۲۰ میلیارد و ۲۱۹ میلیون و ۷۴۰ هزار و ۲۵۰ تومان دست یافت.

فیلم «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی، به فروشی معادل ۴۱ میلیارد و ۲۲ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۵۹۴ تومان دست یافته است.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/810293/%D8%AA%DA%A9%D8%A7%D9%BE%D9%88%DB%8C-%D9%BE%D8%B3%D8%B1-%D8%AF%D9%84%D9%81%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B5%D8%AF%D8%B1%D9%86%D8%B4%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%84%D8%A7%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B2%D8%B9-%DB%B2-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%DA%A9%D9%85%D8%AF%DB%8C

همچنین فیلم‌هایی که در رده‌های بعدی فروش ماهانه قرار دارند به شرح زیر هستند:

«بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی با ۹۲ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان

«سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی که اخیرا بازی این بازیگر-کارگردان را در فیلم «ابلق» نرگس آبیار دیدیم و اکران خود را از اسفندماه سال گذشته شروع کرده بود، با فروشی معادل ۲۳۰ میلیون و ۴۳۳ هزار تومان

همچنین فیلم «موقعیت مهدی» که از ۱۸ اسفند سال گذشته اکران شده، ۱۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۷۳۶ هزار و ۷۵۰ تومان فروش داشته است.

فیلم «انفرادی» نیز که اکران خود را از دوم اردیبهشت سال جاری آغاز کرده و همچنان درحال اکران است، به فروشی معادل سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان دست یافته است.

آمار فروش ماهانه

براساس آمار سامانه سمفا، فیلم «انفرادی» به کارگردانی سید مسعود اطیابی که در طول این سال‌ها به دلیل بازار خوب فروش، بیشتر فیلم‌های کمدی مانند «دینامیت» ساخته است، اکران خود را از هفتم اردبیهشت سال جاری آغاز کرد. این فیلم فروشی معادل ۷۰ میلیارد و ۱۹ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۳۵۰ تومان به دست آورده است.

با توجه به شرایط فعلی بد نیست نگاهی به آمار فروش فیلم‌ها در ۳۰ روز گذشته و آمار کلی فروش از ابتدای سال تاکنون بیندازیم.

با توجه به متوسط میزان استقبال روزانه از سینما که در فصل تابستان، ۴۲ هزار نفر در روز‌های عادی و ۱۵۰ هزار نفر در سه‌شنبه‌ها و دو روز پایانی هفته بود و سینما‌ها پذیرای ۶۰۰ هزار مخاطب بودند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که این تعداد در بازه زمانی یک ماه گذشته به دلیل تغییرات اجتماعی، به ۲۳۸ هزار نفر کاهش پیدا کرد. طرح دو هفته‌ای بلیت نیم‌بها نیز تا حدودی این وضعیت را بهبود بخشید، اما شوک فروش فیلم، زمانی به فیلم‌ها وارد و فروش بیشتر می‌شود که فیلم جدیدی وارد چرخه اکران شود و این در حالی است که در ۲۰ روز گذشته تا به امروز، هیچ فیلمی روی پرده نیامده است.