جزایر غربی هرمزگان توفانی شد

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد: با توجه به ناایمن بودن شرایط ترددهای دریایی به ویژه در روز چهارشنبه با اجتناب از تردد شناورهای سبک و مسافربری، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در بنادر و سواحل استان پیش‌بینی شود.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه _دوم فروردین_ و پنجشنبه _سوم فروردین_ همه مناطق دریایی استان مواج خواهد بود که سبب اختلال در ترددهای دریایی می‌شود. همچنین از روز بعدازظهر چهارشنبه در تنگه هرمز سرعت باد به بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: در این مدت احتمال تقویت نقطه‌ای این سامانه در برخی نقاط غربی و شرقی استان به صورت وقوع تگرگ و تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

به گزارش ایمنا، مرضیه سی‌سی‌پور اظهار کرد: از شب گذشته به تدریج بیشتر مناطق دریایی استان تحت تأثیر بادهای نسبتاً شدید شمال غربی – جنوب غربی قرار گرفته و دریا مواج شده است.

سی سی پور افزود: طی ساعات صبح تا بعدازظهر دریای عمان با افزایش سرعت باد جنوب شرقی نسبتاً مواج خواهد بود و در خلیج فارس از ساعات بعدازظهر وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی سبب مواج شدن جزایر غربی (کیش و لاوان) خواهد شد.


منبع: https://www.imna.ir/news/649368/%D8%AC%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%B2%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%81%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D8%AFوی ادامه داد: با تأثیر یک موج بارشی به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط استان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. از پنجشنبه تأثیر این سامانه بارشی در مناطق شرقی استان است و به تدریج از ساعات بعدازظهر از شرق استان خارج می‌شود.