«جهان‌بانو» نمایشی به رنگ آبی که انگار از آسمان آمده است

این نمایش روایتی از زندگی زنان تاریخ است و هر روز ساعت ۱۸ در بوستان ولایت تهران اجرا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت رایگان، به سامانه namaticket.ir مراجعه کنند.

بازیگر سینما و تلویزیون از نمایش میدانی «جهان‌بانو» به عنوان اثری که گویا از آسمان آمده است یاد کرد.

فریده دریامج در گفت‌و‌گو با آنا مطرح کرد؛

عوامل نمایش میدانی «جهان بانو» عبارتند از : تهیه کننده: علی اسماعیلی، کارگردان: حسن بزرا، مجری طرح: امیر حسین طهرانی، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، مدیر تولید: داود طامهری، طراح صدا: عرفان حسن زاده، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی، مجری صدا: علی بیرنگ، مدیر تدارکات: تورج سلیمانی و طراح گریم: هاشم جوری.

فریده دریامج مطرح کرد

 فریده دریامج ، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری آنا گفت: نمایش میدانی «جهان بانو» ادای دینی است به کادر درمان که در دوران کرونا به معنای واقعی کلمه ایثار کردند.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/815151/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%D9%86%D9%88-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A2%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D8%A2%D8%B3%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%85%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

بازیگر فیلم‌های سینمایی «ناهید» و«گیلانه» در ادامه گفت: در مجموع از تماشای «جهان بانو» لذت بردم و درک می کنم که برای آماده شدن آن زحمت کشیده شده است. مدیریت و هدایت این همه بازیگر کار سختی است. همچنین زمان بندی تجهیزات مختلف مثل نور و موسیقی بجا و درست بود و می توان پی برد که نمایش با تلاش بسیار آماده شده است.

این بازیگر سینما و تلویزیون، رنگ «جهان بانو» را آبی توصیف کرد و گفت: برای من «جهان بانو» به رنگ آبی بود؛ رنگ آسمان. گویی این نمایش از آسمان آمده بود و به آسمان هم باز می گشت.

دریامج در پایان بیان کرد:« به نظر من نمایش و تصویر تاثیر بسیاری بر روی مخاطب دارد. هرچند کتاب و نشریات هم در جای خود بسیار خوب و اثرگذار هستند؛ اما نمایش و تصویر بیشتر ذهن و فکر را درگیر می‌کند و بعد از دیدن هر اثر، پیام و محتوای آن تا مدت ها با مخاطب است.»

وی که با نقش‌آفرینی در سریال‌هایی همچون «بچه مهندس»، «وارش»، «گذر از رنج‌ها» و «آچمز» برای بینندگان تلویزیون شناخته‌شده است با بیان این که نمایش «جهان بانو» تصویری متفاوت از جایگاه زنان تاریخ نشان می دهد، افزود: همه بخش‌های نمایش را دوست داشتم، اما قسمتی که به تلاش کادر درمان در دوران کرونا اشاره داشت، از نظر من ویژه‌تر است. آن ها با شیوع کرونا زحمت زیادی کشیدند و حتی بسیاری از آن ها جان خود را از دست دادند. بعضی ها هم مدت ها دور از خانواده بودند و این ایثار بزرگی است که در این نمایش بخوبی مورد اشاره قرار گرفته است.

«جهان بانو» تازه ترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج در زمینه نمایش میدانی است که به همت موسسه سیمای ققنوس روی صحنه می رود.