حاج قاسم مرد خدایی که دل‌ها را تسخیر می‌کند

 

 

 

بحرینی حضور هنرمندان تجسمی در رویداد مردمی جان‌فدا را برگرفته از دل و جان دانست و تاکید کرد: علت این همه شیدایی به خاطر شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی است که دل‌ها را تسخیر کرده و این جز از یک مرد خدایی برنمی‌آید.
وی به شخصیت چند بُعدی حاج قاسم پرداخت و درباره عصبانیت رسانه‌های بیگانه، عنوان کرد: عظمت و تاثیرگذاری عمیقی که شخصیت بزرگ و جهانی شهید حاج قاسم سلیمانی بر دل‌های آزادگان جهان داشته موجب شده که این رسانه‌ها تلاش کنند تا این شخصیت مهم را مخدوش و تخریب کنند که البته موفق نمی‌شوند اما به‌نظرم در هر زمان‌ و شرایط باید به شخصیت ایشان نزدیک شد و الگو گرفت.

بحرینی درباره تابلوی که طی این سه روز در رویداد جان فدا خلق خواهد کرد، گفت: این تابلوی نقاشی لزوما یک عکس نیست و با توجه به تلاشی که معاندین علیه حاج قاسم دارند و می‌خواهند خدمات ایشان را تروریستی جلوه دهند لذا من سعی کردم در نقاشی بر حس معنوی ایشان تاکید داشته باشم و شخصیت عرفانی ایشان را نشان دهم و ایشان را جزئی از یک فضای ملکوتی داشته باشم که امیدوارم خروجی این تابلو به‌گونه‌ای باشد که بتوانم این حس را القا کنم.

 

وی مطالعه درباره شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را لازمه هرنوع فعالیت هنری دانست و با تاکید براینکه کتاب‌های متعددی دراین خصوص مطالعه کرده است، گفت: هرگاه مطالعه‌ درباره سردار دارم احساس می‌کنم هرقدر تلاش کنیم ابعاد ناشناخته ایشان  برزمین می‌ماند که نیاز به تببین دارد.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/821662/%D8%AD%D8%A7%D8%AC-%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D8%AE%D8%AF%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AF%D9%84%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B3%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF

 

به گزارش آنا،تمام هنرمندان کشورمان می‌توانند آثارشان را از امروز سه‌شنبه تا ۱۳دی‌ماه از طریق سایت Honareheiat.com به دبیرخانه رویداد ملی جانفدا ارسال کنند و منتخبین آثار برگزیده در سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی معرفی و آثار به نمایش گذاشته می‌شوند.
این هنرمند نقاش به تاثیرگذاری هنر و رسانه پرداخت و تصریح کرد: دنیای امروز دنیای هنر و رسانه است و اگر از معرفی هنری شخصیت‌ شهید سلیمانی غافل باشیم دشمن سواستفاده می‌کند و امروز تاثیر هنر بر ذهن و قلب مخاطب، تاثیری معجزه‌آسا می‌باشد که باید از این ظرفیت بهره گرفت.

 

 

علی بحرینی هنرمند بوشهری خودش را به مشهد برای حضور در رویداد مردمی «جان فدا» رسانده و درباره فعالیت‌های به خبرنگار آنا گفت: محوریت فعالیت‌های هنری‌ام آیینی است و مجموعه‌های «مهر و ماه»، «رستاخیر عاشورا» و «فصل سرخ» سه مجموعه‌ای است که به موضوعات دینی ارتباط دارد.

 

این هنرمند نقاش، کیفیت و کمیت را لازمه فعالیت‌های هنری درباره شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: کمیت و کیفیت لازمه فعالیت‌های هنری است چراکه موج آفرینی و توجه‌ها را جلب می‌کند اما در این زمينه به هیچ وجهه نباید از کار کیفی غافل شویم چون حاج قاسم خاص است و باید بهترین نخبه‌های هنری ایشان را معرفی کنند و این فعالیت برای نسل‌های آینده بسیار ضروری است.

 

علی بحرینی با تاکید براینکه تلاش دارم معنویت حاج قاسم را در یک تابلوی نقاشی انعکاس دهم، گفت: لازم است نخبگان هنری از شهید سلیمانی اثر فاخر تولید کنند.

وی تولید اثر هنری درباره شهید حاج قاسم سلیمانی را یک موضوع در امتداد موضوعات دینی و آیینی قلمداد کرد و گفت: حاج قاسم جدای از این موضوعات نیست؛ هرگاه درباره این سرزمین احساس تکلیف وجود داشته باشد باید عکس‌العمل نشان داد و هنرمندان هرکاری در این زمینه انجام دهند باز در برابر رشادت شخصیت حاج قاسم که یک قهرمان ملی و بین‌المللی است، ناچیز است.

 

به گزارش خبرنگار تئاتر آنا، دومین روز رویداد ملی هنری «جان فدا» به‌پاسداشت مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و روایت بخشی از ابعاد شخصیتی این شهید والامقام از زبان هنر در مرکز همایش‌های آستان مقدس رضوی درحال برگزاری است.

این هنرمند نقاش درباره فعالیت‌های هنری خود درباره شهید سلیمانی گفت: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی چندین تابلوی نقاشی درباره ایشان خلق کرده‌ام؛ یک نقاشی ۴۰۰ متری دیواری در برازجان، یک نقاشی پرتره برای جشنواره تجسمی فجر و سال گذشته و امسال در مشهد نیز برای شهید سلیمانی نقاشی کشیده‌ام. 

در این رویداد که از چهارشنبه ۳۰آذر به‌مدت سه‌روز برقرار است، ۲۵۰ هنرمند از سراسر کشورمان در رشته‌های نقاشی، نگارگری، خوشنویسی، پوستر، تبلیغات شهری، موشن‌گرافیک، تصویرسازی، کتیبه و پرچم، حروف‌نگاری و کاریکاتور خلق اثر هنری خواهند کرد. 

بحرینی برگزاری رویداد جان‌فدا را یک اتفاق مهم و تاثیرگذار در راستای تولید محتوای مناسب دانست و گفت: این فعالیت‌ها علاوه براینکه بازتاب فرهنگی هنری دارد برای هنرمندان نیز مهم است و می‌توانند همدیگر را ببنند و با افکار و آثار هم آشنا شوند و این تجدید دیدارها مهم است.

یک هنرمند نقاش در گفتگو با آنا تشریح کرد؛