حوادث اخیر کشور ناشی از کم توجهی به «جهاد تبیین» است

وی افزود: این جلسات بحمدالله هرهفته ادامه داشته و ان‌شاءالله تداوم پیدا خواهد یافت. آنچه ما این روز‌ها در کشور شاهدش هستیم، نشانۀ صدقی بر انجام این گفتگو‌ها و برگزاری این کرسی‌ها است. ما از پنج سال گدشته بحث‌هایی را شروع کردیم که محور آن را جهاد تبیین تشکیل می‌دهد. جهاد تبیین از ضرورت‌ها و رسالت‌های اصلی انقلاب است.

رئیس دانشگاه طلوع مهر با اشاره به فوت خانم مهسا امینی گفت: همه از مرگ آن خانم که حتماً کار غیر عمدی بوده، ناراحت شدند و همدردی کردند، ولی دشمن بدون توجه به این ناراحتی‌ها و همدردی‌ها، یک تبلیغات جهانی گسترده و یک آتش تهیۀ بسیار سنگین را بر علیه انقلاب آغاز کرده و همچنان با جدیّت و به کارگیری تمام توان رسانه‌ای وعملیاتی خویش، می‌خواهد از این موضوع برای دستیابی به اهداف خودش بهره برداری کند.

وی در ادامه با اظهار تاسف از شهادت طلبه بسیجی قم، آقای مهدی زاهدلویی که در دفاع از امنیت مردم در حوادث اخیر شهید شد، گفت: چرا برای شهدای این حوادث، دایه‌های دلسوزتر از مادر اشک نمی‌ریزند و بیانیه‌های غلاظ و شداد صادر نمی‌کنند و اساسا ناراحت نمی‌شوند؟ چرا همدردی نمی‌کنند؟ چرا عزای عمومی اعلام نمی‌کنند؟ چرا موج خبری و فضای رسانه‌ای در داخل و خارج ازکشور ایجاد نمی‌کنند؟

حجت الاسلام والمسلمین بنایی در پایان گفت: وظیفه ما برگزاری جلسات جهاد تبیین است و ما در راستای کمک به حفظ وتقویت اندیشه انقلاب و آرمان‌های امام و رهبری بحث‌های روشنگرانه و تبیینی را انشالله ادامه خواهیم داد. این مباحث بر مبنای تحقیقات و مطالعات و نظرخواهی و نظرسنجی‌هایی که صورت می‌گیرد، ارائه می‌شود تا خطوط آینده انقلاب اسلامی بخوبی ترسیم شود، بگونه‌ای که بتواند راهگشا باشد و ما را به سمت مبانی اصلی انقلاب سوق بدهد تا در هیاهو‌ها راه را گم نکنیم. مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری قم و اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر هر دو به کمک هم خواهند توانست طرح گفتمان انقلاب اسلامی را به روشنی ترسیم نمایند به طوری که بارقه‌های امید را در دل علاقمندان به امام و رهبری و انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم، همچنان گرم وپرجاذبه وپرفروع نگهدارند و ما هرروز شاهد پیشرفت انقلاب اسلامی در عرصه‌های اقتصاد، رفاه وآسایش و امنیت و علم ودانش و فتح قله‌های دانش‌های بشری باشیم.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1035865/%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%AB-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%86%D8%A7%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%D9%85-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%A8%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اولین جلسه از نهمین دورۀ کرسی‌های آزاد اندیشی با عنوان «گفتمان انقلاب اسلامی» به همت مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم و اندیشکده مطالعات انقلاب اسلامی طلوع مهر در دانشگاه طلوع مهر قم به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

اگر درمشکلات پیش رو کسی احساس مسئولیت و همدردی نکند، احساس هم نوایی نکند و نخواهد برای حفظ وتقویت نظام، از جان و مال وعِرض و آبروی خویش مایه بگذارد، دشمنان نظام و انقلاب با تهدید و جوسازی و فضای رسانه‌ای که در اختیارشان هست از این فضا سو استفاده می‌کنند.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: حوادث اخیر کشور نشان داد که بایستی به تنظیمات اولیه انقلاب برگردیم و افکار و آرمان‌های امام را نصب العین خویش قرار دهیم، اصالت‌ها و ارزش‌های انقلاب را مورد باز خوانی قرار دهیم و این جزء با جهاد تبیین میسّرنمی شود، حوادث اخیر کشور ناشی از کم توجهی به جهاد تبیین است.
نماینده اسبق قم در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه برخی در کار‌های اجرایی به این موضوع کمتر توجه می‌کنند و این کم توجهی‌ها است که به دشمن بهانه می‌دهد، دشمن هم بیکار ننشسته، اسمش دشمن است. او همه لحظات انقلاب را رصد می‌کند و آماده است تا از کمترین موضوع سوء استفاده و بهره برداری کند و از کاهی، کوه بسازد و دشمنی اش را نشان بدهد.

حجت الاسلام بنایی افزود: در این شرایط همه کسانی که در این کشور و زیر پرچم ایران اسلامی زندگی می‌کنند موظف هستند بر اساس آیه شریفه «تعاونوا علی البر و التقوی»، بر مبنای تعاون و همیاری برای حل مشکلات کشور و لااقل کاهش آلام مردم به صحنه بیایند و تلاش کنند تا مشکلات نظام و مردم کمتر شود، آسیب‌ها کاهش یابد، امید به دل مردم و خانه‌ها بازگردد و سرمایه اجتماعی کشور که این روز‌ها بدلیل برخی ندانم کاری‌ها بشدت آسیب دیده است، بازسازی و خلأ‌ها پُر شود، وکاستی‌ها جبران گردد. بر مبنای این آیه همه باید کمک کنیم و نسبت به همدیگر شفقت و مهربانی داشته باشیم. در روز‌های سختی و فتنه هوشیار باشیم و به تکلیف الهی و انقلابی خود عمل کنیم و با بصیرت و هوشیاری از دام فضای مجازی و بازی‌های رسانه‌ای و از لاک خودخواهی و بی تفاوتی خارج شویم، بی انگیزه و بی توجه نباشیم. متأسفانه روحیه بی تفاوتی و واگرایی که در بین نیرو‌های انقلاب پیش آمده بسیار خطرناک است و اتفاقاً دشمن هم همین را می‌خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین علی بنایی در ابتدای این نشست گفت: بحمدالله با همت دوستان و حجت الاسلام والمسلمین مهاجرنیا کرسی‌های آزاد اندیشی را که از سال 1395 شروع کردیم و تاکنون هشت دوره بیست جلسه‌ای آن را برگزار کرده ایم همچنان ادامه دارد و امشب دورۀ نهم آن را با عنوان «گفتمان انقلاب اسلامی» شروع می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین بنایی سپس بیان کرد: زمانی که در سال 95 اولین دوره کرسی‌ها آزاد اندیشی رابرگزار می‌کردیم و آقای دکتر مهاجرنیا بحث آسیب شناسی جریان اصول گرایی را مطرح می‌کردند، ایشان یکی از تعبیراتش این بود که ما بایستی به تنظیمات کارخانه برگردیم و اصطلاحاً «ریسِت» بشویم، الان بعد از شش سال می‌بینیم که باز هم اولویت اول ما بازگشت به تنظیمات کارخانه است.

دبیرکل مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم گفت: