– خانه هوشمند آسانه ارائه راه کارهای هوشمند سازی با محصولات آسانه

لذت حضور در خانه ای با دمای مناسب از بزرگترین ( مهم ترین ) ویژگی های استفاده از سیستم هوشمند در ویلاها و باغ هاست. این روزها تکنولوژی با سرعت برق آسایی در حال پیشرفت است و اگر نخواهید خود را با این سرعت آداپته کنید مطمئنا بخش زیادی از زمان و انرژی تان به هدر خواهد رفت. قدم هایی که در جهان امروز بر می دارید اگر با سرعتی آهسته تر از سرعت پیشرفت تکنولوژی های مدرن باشد بی شک تا چندی دیگر خود را تک و تنها خواهید دید چرا که تمام مردم دنیا در راستای همگام شدن با این سرعت در حال استفاده از تکنولوژی های پیشرفته هستند. اگر نگاهی به زندگی های مدرن داشته باشید متوجه می شوید که همه چیز روی دور تند در حال پیش روی می باشد. خانه ی هوشمند همان چیزی ست که می تواند شما را با سرعت بالای جهان همگام کند.

پیاده‌سازی و ساخت یک خانه هوشمند موضوعی است که نیازمند موارد متعددی می‌باشد و همچنین لازم به ذکر است که چنین فرآیندی چیزی نیست که بتوان آن را توسط دستگاه‌های عادی همچنین افراد غیر متخصص پیاده‌سازی کرد. سپردن این کار به گروه هوشمند سازی کارن، از بهترین مسیرها برای پیاده سازی این فرآیند است. به عنوان مثال در جایی که امکان کابل کشی وجود نداشته باشد، به استفاده از بستر ارتباطی Radio Frequency) RF) پروتکل KNX در ساختمان هوشمند روی می آورند. این بستر بر امواج رادیویی استوار است و برای بسیار از پروژه های ساختمانی که پس از ساخت به فکر هوشمند سازی افتاده اند، گزینه ای ایده آل محسوب می شود. خانه های هوشمند به لطف سنسورهاست که به چنین سیستمی مجهزند و رفاه و راحتی را برای مصرف کنندگانشان به ارمغان می آورند.

  • دراين حالت زماني كه دماي فضاي مذكور به حد مطلوب رسيد فرمان توقف فعاليت سيستم سرمايش و گرمايش توسط برنامه از پيش تعيين شده صادر مي گرددكه منجر به كاهش مصرف انرژي مي انجامد.
  • چیزی که در خانۀ هوشمند وجود دارد و آن را از یک خانه معمولی متمایز می‌کند، “مغز” آن است.
  • از کنترل سیستم های روشنایی گرفته تا کنترل تجهیزات الکتریکی، سیستم سرمایش و گرمایش، کنترل درهای ورودی و … .
  • فناوری خانه هوشمند یا خانه ی خودکار،راحتی، آسودگی خاطر و بهره وری انرژی را از طریق کنترل لوازم با یک برنامه ی هوشمند در گوشی هوشمند یا سایر دستگاه های قابل اتصال به اینترنتبرای صاحبین مشاغل و یا اهالی خانه به ارمغان می آورد.
  • اگر عزیز سالخورده ای در خانه دارید و باید به او یادآوری کنید که داروهایش را در زمانی خاص مصرف نماید.
با به کار بردن یکی از راه حل های زیر می توانید نیاز امروز صنعت برای راندمان بهتر انرژی را برطرف سازید. تنظیم عملکردهای ساختمان در زمانی که اتاق ها برای کارهای مختلف استفاده می شوند مثلاً بعد از جابه جایی یا تغییر ساختار سازمان. با فعال شدن کارت توسط قسمت پذیرش، دمای اتاق به مقدار معینی تنظیم می شود.

این بخش ها شامل پرده های برقی و جک های برقی (مثل درهای پارکینگ، درهای ورود و خروج، سایبان ها، سقف های متحرک)، آبیاری باغچه، کنترل استخر و جکوزی و … هستند. هنر خانه هوشمند Control4، استفاده از تجهیزات سرمایش – گرمایش موجود مثل اسپیلیت ، فن کوئل، برخی شومینه های هوشمند و سیستم های گرمایش از کف و یکپارچه سازی آن با سیستم خانه هوشمند است. کسانی که در شهر دیگر ویلا یا خانه ای دارند که برای مدت طولانی از سال در آن حضور ندارند، اصلی ترین طرفداران این بخش از خانه هوشمند هستند. چرا که می توانند قبل از ورود به ویلا، سیستم سرمایش- گرمایش را روشن کنند تا وقتی وارد ویلا می شوند دما مناسب باشد. سنسورها ابزارهایی هستند که می توانند از وضعیت های مختلف خانه نور، دما، رطوبت یا وجود دود گزارش تهیه کنند و با ارسال این گزارش ها برای کنترل کننده مرکزی به کمک پروتکل های ارتباطی امکان اعمال سناریو های از پیش برنامه ریزی شده را فراهم می کنند.

چیزی که در خانۀ هوشمند وجود دارد و آن را از یک خانه معمولی متمایز می‌کند، “مغز” آن است. بسیار راحت، کاربردی و به زبان فارسی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که با کمک سناریو‌های مختلف مثل سناریو سفر، سناریو خواب و … تجربه یک زندگی راحت همراه با آرامش و آسایش را داشته‌باشید. مثلا ممکن است شرکتی که با آن قرارداد بسته اید، اطلاعات شما را در اختیار نفر سوم (شرکتی سازنده ی اپلیکیشن) قرار دهد. شاید مایل نباشید حجم زیادی از اطلاعاتتان را در اختیار گجت ها قرار دهید. با استفاده سنسور درب و پنجره هوشمند می توان از باز یا بسته بودن درها و پنجره ها اطمینان حاصل کرد. بعلاوه، لامپ های هوشمند توانایی آن را دارند تا خود را متناسب با روشنایی روز تنظیم نمایند.

پروژه نیکان وحید

– خانه هوشمند آسانه ارائه راه کارهای هوشمند سازی با محصولات آسانه

علاوه بر این با قفل های هوشمند امکان باز و بسته کردن درب از راه دور وجود دارد. به عبارت دیگر می توان گفت هنگامی که شما در خانه حضور ندارید می توانید از راه دور درب را برای افرادی که پشت در مانده اند باز کنید. برند های محبوب تجهیزات خانه هوشمند به ترتیب الویت عبارتند از شیائومی,باسئوس,سامسونگ,اسمارت, … یک اینترکام هوشمند این امکان را به کاربر می دهد که بتواند با مراجعه کننده به درب خانه یا محل کار خود یک ارتباط دو طرفه تصویری و صوتی با کیفیت بالا از راه دور یا نزدیک داشته باشد و یا درب را بر روی او باز کند و … یکی از مشکلاتی که در سیستم های متصل به اینترنت وجود دارد مبحث هک شدن است.

پروتکل KNX در ساختمان هوشمند روی می آورند.علاوه بر این نصب و راه اندازی برخی از انواع سیستم خانه هوشمند نیاز به دانش فنی دارد. این در حالی است که برخی تجهیزات خانه هوشمند بدون نیاز به تغییر سیم کشی و در قوطی کلیدهای سنتی نصب می شوند. این تجهیزات اغلب بدون نیاز به دانش فنی و تجهیزات خاص قابل نصب وراه اندازی هستند. این سیستم ها دارای بخش های مختلفی هستند که از آن جمله می توان به دوربین هوشمند، سنسور هوشمند و … اشاره کرد. بخش های مختلف سیستم امنیتی هوشمند، وظیفه رصد کردن محیط و ارسال اطلاعات برای دستگاه مرکزی را دارند.

کلید لمسی هوشمند دو پل

از سطح هوشمندی گرفته تا دسته‌بندی‌های کیفی و برندی اما در نهایت موضوعی که حائز اهمیت است میزان کارایی و بهینه‌سازی هرچه بهتر تجهیزات بر اساس بودجه هوشمند‌سازی می‌باشد بنابراین انتخاب تجهیزات درست اهمیت بسیار آکو بالایی دارد. چنین ساختمان هایی از انواع سنسور ها برای کنترل عبور و مرور، باز و بسته بودن درها، سنسورهای کاهش و افزایش دما و … بهره مندند که به لطف آنها، کمترین خطری ساکنان را تهدید می کند. بدیهی است که چنین فرایندی پیچیده و کاملاً مهندسی بوده و جزئیات متعدد و زیادی را داشته باشد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار