خدمتی که اینستاگرام به صنعت گردشگری می‌کرد

4747


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1688130/%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D8%AFجعفر نژاد، یک راهنمای گردشگری که از فضای اینستاگرام برای معرفی و تبلیغ تورهای طبیعت گردی استفاده می‌کند و از این راه توانسته است گردشگران زیادی را با خود همراه کند، به خبرآنلاین می‌گوید:«شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام بستر مناسبی برای تورها با اثرگذاری زیاد است؛ ضمن اینکه هزینه تبلیغات در آن به نسبت دیگر روش‌های تبلیغات کمتر است.»

این راهنما ادامه می‌دهد:«طبیعت گردی نیازمند عکس و فیلم است، در سفرهای مختلفم عکس و فیلم‌های زیادی تهیه کرده‌ام و به‌وسیله آنها به معرفی مقاصد تورهایمان پرداخته‌ایم، در یکماه گذشته با مسدود شدن اینستاگرام و قطعی اینترنت افت سفرها را شاهد بودیم. شاید دیگر کسب و کارها بتوانند راه‌های دیگر را برای فروش خود پیدا کنند اما فعالان حوزه گردشگری با مسدود شدن اینستاگرام دیگر جایی برای معرفی و تبلیغ خود ندارند و باید با گردشگری خداحافظی کرد.»

به گزارش خبرآنلاین، پلتفرم اینستاگرام، بستر مناسبی برای نمایش و معرفی فیلم وجاذبه‌های گردشگری بود و بسیاری از دفاتر خدمات مسافرتی از این پتانسیل برای معرفی خود استفاده کرده‌اند، ضمن اینکه گشت در اینستاگرام برای کاربران این امکان را فراهم می‌کرد تا با دیدن عکس‌ها و فیلم‌های یک مکان یا یک جاذبه بیشتر جذاب آن شوند و تور آن را بخرند.

او با اشاره به اینکه دیگر زمان تبلیغ و معرفی به شیوه کاغذی گذشته است بیان می‌کند: «اینستاگرام، توانسته بود جامعه هدف و جامعه خدمت دهند در گردشگری را سر و سامان دهد و علاقه‌مندان هر نوع گردشگری توانسته بودند، نیازها و خواسته‌های خود را به راحتی پیدا کنند.»