دادمان درگذشت راوی «کوچه نقاش‌ها» را تسلیت گفت

ایشان از جمله مجاهدان مظلوم در جریان جنایات فاجعه‌آمیز گروهک‌ها بود که با شجاعت و اعتقاد مثال‌زدنی در مسیر انقلاب‌اسلامی ثابت‌قدم ماند؛ با «دستمال‌سرخ‌ها» شجاعانه در کردستان جنگید، داوطلبانه به جبهه‌های جنوب رفت و در چندین عملیات به صورت نیروی آزاد شرکت کرد؛ در عملیات‌های بزرگ از جمله کربلای ۵ و ۸ فرمانده گردان عملیاتی میثم بود. با این همه و گذشت سالیان، رسالت خود را پایان نداد و با روایت صاف و ساده و بی‌پیرایه خاطراتش در کتاب «کوچه‌نقاش‌ها»، عروجِ یک مبارز غیرتمندِ لوطی را به تصویر کشید.

«بسم ربّ الشهدا و الصدیقین

سرباز رشید وطن، مجاهد دلاور، سیدابوالفضل کاظمی یکی از فرماندهان قدَر و غریب دفاع مقدس، به یاران شهیدش پیوست. شهادت این آزادمرد را محضر خانواده فداکار ایشان، هم‌رزمان، دوستان و اهالی کوچه نقاش‌ها و مردم شریف ایران اسلامی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

سیدابوالفضل کاظمی که از ناشناخته‌ترین رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس بود، پس از تحمل دوره بیماری در ۲۸ آذرماه جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. او یکی از چهره‌های متفاوت در هشت سال دفاع مقدس بود. کاظمی متولد کوچه نقاش‌ها در خیابان خراسان بود و یک ویژگی مهم و بارز داشت که او را از همه فرماندهان جنگ مجزا می‌کرد. او در گردانی خدمت کرده و پایه‌گذارش بوده که معروف به گردان لوطی‌ها بود. کتاب «کوچه نقاش‌ها» اثر راحله صبوری، مجموعه خاطرات سیدابوالفضل کاظمی است. این کتاب حاصل ۳ ماه مصاحبه با این رزمنده هشت سال دفاع مقدس است.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1050599/%D8%AF%D8%A7%D8%AF%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-%D8%B1%D8%A7%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D9%88%DA%86%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%A7%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B3%D9%84%DB%8C%D8%AA-%DA%AF%D9%81%D8%AA

متن پیام او به شرح زیر است:

یاد این آزادمرد را گرامی می‌دارم و از خداوند متعال برای روح بلندپروازش، مراتب عالی آسمانی و برای خانواده و نزدیکان محترم ایشان نیز صبر بر این مصیبت را مسألت می‌کنم.»

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری در پیامی درگذشت سیدابوالفضل کاظمی، راوی کتاب «کوچه نقاش‌ها» و فرمانده گردان میثم لشگر ۲۷ محمد رسول الله را تسلیت گفت.