دمای ۴۲۰ شهر در کشور منفی شد

در این بین «سراب» در آذربایجان شرقی با دمای ۲۵.۶- درجه سلسیوس سردترین شهر و پس از آن «خیرآباد» در زنجان با دمای ۱۹/۶- و «بابارشانی» در کردستان با دمای ۱۸.۷- در رده‌های بعدی سردترین شهرهای کشور قرار گرفتند.

هوای تعدادی از استان‌ها بارانی شد

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان هواشناسی، این سازمان اعلام کرد: همان‌طور که انتظار می‌رفت با نفوذ توده هوای سرد و گسترش سرمای هوا، امروز تعداد شهرها و ایستگاه‌های هواشناسی با دمای زیر صفر به حدود ۴۲۰ شهر رسید.

در شبانه روز گذشته بارش باران بخش‌هایی از استان‌های بوشهر، هرمزگان گیلان و گلستان را فرا گرفت که بارش‌های شمال کشور پراکنده بوده است.

انتظار می‌رود تمرکز بارش‌ها برای روز چهارشنبه «کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، نیمه غربی استان‌های هرمزگان و کرمان»، پنج‌شنبه «هرمزگان، نیمه غربی کرمان، جنوب استان‌های فارس و بوشهر» و جمعه در نیمه غربی کرمان باشد.


منبع: https://www.imna.ir/news/636335/%D8%AF%D9%85%D8%A7%DB%8C-%DB%B4%DB%B2%DB%B0-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%86%D9%81%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی تا امروز، بیشترین بارش گزارش شده مربوط به ایستگاه‌های فرودگاه جم در بوشهر با ۱۱.۸، رضوان شهر گیلان ۸.۶، سلامت‌آباد هشت و حسن‌آباد داراب ۵.۲ میلی‌متر بوده است.