راه نجات ما از رفتارهای هیجانی کنونی، کتابخوانی است

 

نویسنده کتاب «عطر خسته بنفش» در گفت‌وگو با آنا؛

خمسه یادآوری کرد: وقتی ورودی فرهنگی ما نازل باشد، خروجی‌ چیزی که اکنون می‌بینیم خواهد شد و در ایجاد این شرایط هم خانواده‌ها، آموزش و پرورش و هم خود افراد مقصرند. اگر قرار باشد هرچیزی را که تجربه کردیم، دوباره تجربه کنیم تا بفهمیم خوب است یا بد، وحشناک است.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/811165/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%86%D8%AC%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AAنویسنده کتاب «عطر خسته بنفش» با اشاره به بحران به وجود آمده در جامعه، گفت: راه نجات ما کتابخوانی است، چون آنچه از جامعه در تمام اقشار می‌بینیم، مربوط به رفتارهای هیجانی بی‌مطالعه است.

آرزو خمسه، نویسنده کتاب «عطر خسته بنفش» درگفت‌وگو با خبرنگار ادبیات و کتاب گروه فرهنگ خبرگزاری آنا؛ با اشاره به بحران به وجود آمده در جامعه، گفت: راه نجات ما کتابخوانی است، چون آنچه از جامعه در تمام اقشار می‌بینیم، مربوط به رفتارهای هیجانی بی‌مطالعه است. آنچه باعث عقلانیت در هر بحرانی اعم از خانوادگی و غیره می‌شود، مربوط به مطالعه خوب، دقیق و این است که آگاه باشیم در هیچ بخشی بازیچه نباشیم.

این نویسنده با اشاره به اینکه محیط الکترونیک چندان در ایجاد این شرایط بی‌تأثیر نبوده؛ گفت: کنترل محیط الکترونیک هم به خانواده، مدرسه و دولت بستگی دارد.

راه نجات ما از رفتارهای هیجانی کنونی، کتابخوانی است

این نویسنده خاطرنشان کرد: کتابخوانی موضوعی بنیادی در خانواده است و زمانی که مطالعه ارزش باشد این مسائل پیش نمی‌آید.

وی در پایان درباره آخرین فعالیت‌های این روزهایش گفت: چند مجموعه داستان دارم، اما به دلیل گرفتاری‌های رومزه، موفق به چاپ آن نشدم.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به در پیش بودن روز نوجوان و دانش آموز چه پیشنهادی برای ترویج کتابخوانی بین این قشر دارید، گفت: اول خانواده و بعد معلم باید تشویق کننده باشند، اما متأسفانه درحال حاضر رقابت بر سر مسائل دیگر است.

وی خاطرنشان کرد: دوسالی که کرونا بود و بچه‌ها به دلیل تحصیل مجبور به استفاده از محیط الکترونیک بودند سر سفره‌ای نشستند که همه نوع غذایی بر سر آن بود و کنترل آن به ناچار کمتر شد و نوساناتی در تربیت بچه‌ها پیش آمد که با باز شدن مدرسه‌ها و آگاهی خانواده‌ها شرایط بهتر خواهد شد.