روز ملی هنرهای نمایشی از تهران تا خوی

تالار هنر و مروری بر عکس‌های تئاترهای ‌سال گذشته

در مراسم پاسداشت روز ملی هنرهای نمایشی در تماشاخانه سنگلج، پس از قرائت پیام مدیرکل هنرهای نمایشی، هفت حاجی فیروز با هفت‌سین‌های نوروزی که در دست دارند، روز ملی هنرهای نمایشی و تقارن آن را با نوروز باستانی را تبریک خواهند گفت.

گرامیداشت روز ملی هنرهای نمایشی در تماشاخانه سنگلج

هنرمندان تئاتر، مهمان زلزله‌زدگان خوی

ویژه برنامه‌های روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲ به همت اداره‌کل هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران به نمایندگی از مدیرکل هنرهای نمایشی در این مراسم حضور خواهد داشت.

هم‌زمان با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، مراسمی ویژه در ساعت ۱۹ روز دوشنبه هفتم فروردین در تماشاخانه سنگلج برگزار خواهد شد.

اداره‌کل هنرهای نمایشی ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و انجمن هنرهای نمایشی ایران به منظور همراهی و حمایت از مردم و هنرمندان زلزله‌زده خوی و برای بهبود شرایط روحی این عزیزان، روز ملی هنرهای نمایشی را در روز هفتم فروردین، با اجرای نمایش‌های آیینی- سنتی در این منطقه برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/839136/%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D9%85%D9%84%DB%8C-%D9%87%D9%86%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%D8%AE%D9%88%DB%8C

پیام روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی در سال ۱۴۰۲، به قلم اسماعیل خلج نویسنده، بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر به نگارش درآمده است.

در این مراسم، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، داوود فتحعلی‌بیگی، پیشکسوت نمایش‌های آیینی سنتی و جمعی دیگر از هنرمندان تئاتر حضور خواهند داشت.

هم‌زمان با روز جهانی تئاتر برگزار می‌شود؛

برگزاری نمایشگاه عکس از اجراهای یک سال گذشته در تالار هنر، قدردانی از هنرمندانی که از زمستان سال ۱۴۰۰ تا بهار سال ۱۴۰۲ آثار نمایشی خود را روی صحنه این تالار نمایشی اجرا کرده‌اند و آغاز اجرای نمایش «مانتکو در سرزمین پادشاهی» با کارگردانی مهدی خجستگی، از دیگر ویژه برنامه‌های روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی است. این مراسم، در ساعت ۱۷ روز دوشنبه هفتم فروردین برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه فرهنگ آنا، روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، امسال در ایران، از تهران تا خوی گرامی داشته خواهد شد.