زلنسکی به مراسم اسکار دعوت نشد

سال پیش این کمدین پیشین که به رئیس‌جمهوری اوکراین بدل شد از طریق ماهواره در جوایز گرمی و گلدن گلوب و نیز جشنواره‌های کن و به تازگی برلیناله حضور یافته بود.

پن سال پیش یکی از ۲ مجسمه اسکارش را به زلنسکی داد و آن را یک چیز احمقانه نمادین خواند و گفت پس از پیروزی در جنگ با روسیه می‌تواند آن را به او بازگرداند. وی سال پیش تهدید کرده بود که اگر آکادمی به زلنسکی اجازه صحبت ندهد اسکارش را ذوب خواهد کرد.

دیگر حنای آقای کمدین رنگی ندارد؛

این در حالی است که آرون کافمن در همکاری با شان پن مستندی با عنوان «ابرقدرت» ساخت که در برلیناله هم نمایش داده شد و به دنبال آن زلنسکی به حمایت از آژانس بزرگ وی‌ام‌ای پرداخت که از قدرت‌های بزرگ آمریکایی در زمینه تولید سرگرمی و مد است.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، گزارش‌ها حاکی از آن است که ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین برای دومین سال متوالی از حضور در مراسم اسکار محروم شده است.

همچنین گفته شده نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند مردم آمریکا در حمایت از اوکراین امسال کمتر از قبل مشتاق هستند.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/836642/%D8%B2%D9%84%D9%86%D8%B3%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B9%D9%88%D8%AA-%D9%86%D8%B4%D8%AF

در حالی که زلنسکی امیدوار بود پس از حضور در برنامه‌های فرهنگی قبلی، امسال در مراسم اسکار حاضر باشد، اما درخواست وی رد شده و وی در اسکار نود و پنجم حضور نخواهد داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ولادیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین برای دومین سال متوالی از حضور در مراسم اسکار محروم شده است.

سال پیش گفته شد ویل پکر تهیه‌کننده اجرایی اسکار به حضور زلنسکی ابراز نگرانی کرده بود و استدلال وی این بود که ماجرا مربوط به سفیدپوست‌هاست در حالی که اسکار نسبت به تراژدی‌های پیشین که همه مربوط به رنگین‌پوستان بودند واکنشی نشان نداده بود. در این مراسم به جای همه اینها برای کشته‌شدگان جنگ یک دقیقه سکوت اختیار شد.