سرما و یخبندان در راه اصفهان / کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا

وی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد طی امروز با فعالیت سامانه وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و طوفان‌های لحظه‌ای و گردوخاک، بارش رگبار باران و احتمال برف پراکنده در غرب و جنوب استان، گفت: فعالیت این سامانه از وقت جمعه آغاز و با تشدید در روز شنبه همه مناطق استان را در برمی‌گیرد.

وی اوج فعالیت سامانه سرد را از ظهر شنبه تا روز یکشنبه در بیشتر مناطق استان دانست و اظهار کرد: ایجاد تنش و سرمازدگی محصولات کشاورزی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی به علت یخبندان مکان‌های سردسیر و کوهستانی با پوشش برف از اثرات مخاطرات این سامانه سرد است.

وی با بیان اینکه دمای هوای طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بین یک تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، افزود: بر این اساس امروز بیشینه اصفهان ۲۱ درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه فردا به هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و کاشان با دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، فریدون‌شهر و بوئین میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/650805/%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7-%D9%88-%DB%8C%D8%AE%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%DB%B1%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7

آقایی اظهار کرد: اختلال و کاهش دید در جاده‌های شمال و شمال شرق و شرق به واسطه گردوخاک محلی، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی برفگیر به علت کولاک برف، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد و قم و سمنان (گرد و خاک) از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه است.

وی ادامه داد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، مسیرهای طوفان خیز و گردوخاک، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید توصیه می‌شود.

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما / ایجاد تنش، سرمازدگی محصولات کشاورزی و لغزندگی جاده‌ها

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تفسیر آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر موجی طی امروز از روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

آقایی افزود: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها، پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب و مخازن آب در معرض هوا توصیه می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: روز _جمعه یازدهم فروردین‌ماه_ در استان افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و در نیمه غربی رگبار بهاری پیش‌بینی می‌شود. همچنین وزش باد شدید در روز شنبه تداوم دارد.

صدور هشدار زرد / وقوع طوفان‌های لحظه‌ای و گردوخاک

وی با اشاره به رگبارهای بهاری به‌ویژه در مناطق شمالی و شرقی استان طی امروز، افزود: از فردا تا روز _پنجشنبه دهم فروردین‌ماه_ با استقرار جوی نسبتاً پایدار در بیشتر مناطق استان، آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد خواهیم داشت.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش محسوس پنج تا ۱۰ درجه دما و ماندگاری هوای سرد و ایجاد سرمازدگی و یخبندان، گفت: فعالیت این سامانه سرد از روز _شنبه دوازدهم فروردین‌ماه_ آغاز و تا اوایل وقت _سه‌شنبه پانزدهم ماه‌جاری_ تداوم دارد.