سریال سلمان فارسی مصداق جهاد تبیین است/ نقش بسزای این سریال در ارتقاء سطح کمی و کیفی هنر

رئیس سازمان صدا و سیما سریال سلمان فارسی را کارگاه آموزشی بزرگی برای اهالی هنر خواند که قطعاً نقش بسزایی در ارتقای سطح کمی و کیفی هنر نمایش کشور خواهد داشت.  

جبلی در آخرین مرحله دیدار از پشت صحنه سریال سلمان فارسی، نشستی صمیمانه با عوامل سریال داشت و دستوراتی برای تسهیل هر چه بیشتر کار به مسئولان سیمافیلم داد.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/809246/%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%D8%B5%D8%AF%D8%A7%D9%82-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%A8%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%86%D9%82%D8%B4-%D8%A8%D8%B3%D8%B2%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%D8%A1-%D8%B3%D8%B7%D8%AD-%DA%A9%D9%85%DB%8C-%D9%88-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D9%87%D9%86%D8%B1

رئیس سازمان صداوسیما ابراز امیدواری کرد این سازمان به عنوان خدمتگزار هنرمندان بتواند با حمایت مستمر و دنباله دار به ساخت سریال، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کمک کند.

وی با اشاره به ابعاد بین‌الادیانی داستان سلمان فارسی و حضور بازیگران بین‌المللی در این سریال، این اثر را دارای ارزش و بردی جهانی خواند و گفت: این کار استاد میرباقری و همکاران‌شان مصداق جهاد تبیین به شمار می‌رود چون همه کارهایی که او به نام خودش در تاریخ ثبت و عرضه کرده نمایش افتخارات ایران است.

داوود میرباقری، نویسنده و کارگردان سریال سلمان فارسی نیز با خوشامدگویی و ابراز تشکر و خرسندی از حضور  جبلی گفت: این سریال کار پیچیده‌ای است که جغرافیای عظیم داستانی و تاریخی را شامل می‌شود و روایتگر هجرت سلمان برای یافتن حقیقت است.

این نویسنده و کارگردان با اعلام ساخته شدن حدود ۳۳ درصد سریال که شامل فصل میانی آن یعنی فصل بیزانس است، گفت: در این فصل بازیگران مختلفی از یونان، ارمنستان، مراکش و تونس در کنار بازیگران ایرانی جلوی دوربین رفته‌اند که در زمان پخش سریال می‌توانند نقش چشمگیری در دیده شدن جهانی آن داشته باشند.

سریال سلمان فارسی به نویسندگی و کارگردانی داوود میرباقری و تهیه کنندگی حسین طاهری توسط زلال فیلم و به سفارش مرکز سیما فیلم ساخته می‌شود. این سریال به زندگی و زمانه سلمان فارسی یار ایرانی پیامبر در سه فصل ایران دوران ساسانی، بیزانس و صدر اسلام می پردازد. تصویربرداری این سریال از آذر ۱۳۹۸ در کرمان آغاز شده و در شاهرود، قشم، جلفا، شهرک های سینمایی غزالی، نور و دفاع مقدس ادامه داشته و هم اکنون تصویربرداری یک سوم میانی آن به پایان رسیده است.

جبلی در این دیدار که با همراهی جواد رمضان‌نژاد، رئیس مرکز سیمافیلم و حسین قرایی، مدیرکل روابط‌عمومی رسانه ملی و جمعی از همراهان مانند شهردار و رئیس شورای شهر شاهرود انجام شد از بخش‌های مختلف لوکیشن کلیسای دمشق بازدید کرده و سپس قسمت‌هایی از سریال را که در این لوکیشن تصویربرداری شده بود، مشاهده کرد.

انتهای پیام/

رئیس سازمان صدا و سیما سریال سلمان فارسی را کارگاه آموزشی بزرگی برای اهالی هنر خواند که قطعاً نقش بسزایی در ارتقای سطح کمی و کیفی هنر نمایش کشور خواهد داشت.  
 
جبلی، سریال سلمان فارسی را دارای ابعاد متنوع در حوزه‌های فرهنگ جهانی، تمدن ایرانی و ارتقای هنر ملی معرفی کرده و از همت عوامل این سریال قدردانی کرد.  

جبلی سپس در سخنانی با اشاره به سومین حضورش در پشت صحنه سریال سلمان فارسی این اثر را  خاص خواند و تاکید کرد: کاری که داوود میرباقری انجام می‌دهد صرفاً خلق یک اثر نمایشی تلویزیونی نیست بلکه اثری برای تقویت حافظه تاریخی ایرانیان است تا بدانند چه جایگاهی در میان یاران پیامبر و صدر اسلام داشته اند.  

رئیس صدا و سیما در پشت‌صحنه سریال سلمان فارسی؛

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای کشورمان بعدازظهرامروز پنجشنبه با سفر به شاهرود در جریان ساخت سریال فاخر سلمان فارسی قرار گرفت. رئیس رسانه ملی بعد از حضور در لوکیشن کلیسای دمشق و مشاهده برداشت چند پلان به داوود میرباقری و عوامل مختلف سریال خسته نباشید و خدا قوت گفت.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت‌های رسانه ملی، ساخت بخش‌های پایانی فصل بیزانس به زودی پایان یافته و تصویربرداری فصل ایران و سپس حجاز انجام شود.

رئیس سازمان صداوسیما در ادامه دیدار خود به لوکیشن قسمت دریایی‌های سریال سلمان فارسی شامل بخش دریاچه، کشتی‌ها و غار رفت و از ایجاد ظرفیت‌های گردشگری جدید برای شهر شاهرود به واسطه ساخت سریال سلمان فارسی ابراز خرسندی کرد.