شعار حج ۱۴۰۲ اعلام شد 

توسط سازمان حج و زیارت؛

در این نشست، آقای سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت ازانجام اقدامات بایسته برای سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه خبر داد و آقای حمید رضا محمدی سرپرست معاونت امور عتبات سازمان حج نیز اعلام کرد: برای سفرهای نوروزی عتبات که از امروز آغاز شده نزدیک به ۱۴۷۰۰ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند که ۱۱۴۷۰ نفر زمینی و بیش از ۳۲۰۰ نفرهم هوایی اعزام خواهند شد.

این جلسه با گزارش اکبر رضایی معاون حج و عمره درخصوص اقدامات صورت گرفته برای تکمیل ظرفیت های باقیمانده در برخی استان ها و پیگیری های صورت گرفته برای انعقاد قرارداد در خصوص پروازهای حج، ادامه یافت و مرتضی اسدزاده سرپرست اداره کل اسکان حج و عمره و مهران فرشید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی سازمان حج نیز از سامانه جامع مسکن و نرم افزار زائر و امکانات و تسهیلات فراهم شده در آن گزارش دادند.

در این جلسه آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه های اجرایی و فرهنگی درخصوص حج پیش رو و برنامه ریزی های صورت گرفته برای اعزام های عتبات نوروزی و ماه رمضان بررسی شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: دراین شعارمفاهیم اخلاق، عزت، معنویت، خودسازی، انسجام ، وحدت، اقتدار و حمایت ازمسجدالاقصی و قدس شریف نهفته است و علاوه بر تحول قرآن محور، با توجه به اتفاقاتی که در صحنه فلسطین رخ داده اقتدار امت اسلامی در حمایت از مسجدالاقصی مورد تاکید قرار گرفته است.

جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت برای بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص حج پیش رو و سفرهای زیارتی عتبات تشکیل و شعار حج ۱۴۰۲ اعلام شد. 

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، آخرین نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال ۱۴۰۱ امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

اسدزاده اجاره هتل درمناطق جدید در مکه را از سیاست های سازمان حج در حج پیش رو عنوان کرد و از اجاره ۵۳ هتل در مکه و ۱۹ هتل در مدینه برای اسکان حجاج ایرانی خبر داد و گفت: تکمیل روند درحوزه مسکن درحال انجام است.

برپایه این گزارش، دراین جلسه اعلام شد که شعار حج پیش‌رو «حج؛ تحول قرآنی، همگرایی اسلامی و حمایت از قدس شریف» خواهد بود.

وی با اشاره به مدت سفرهای زمینی و هوایی و قیمت آن افزود: برای دوره رمضان نیز که از سوم فروردین تا اول اردیبهشت ماه خواهد بود تاکنون ۱۸۰۰ نفر ثبت نام کرده اند و ظرفیت سازی ادامه دارد.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/837677/%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D8%AC-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B2-%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D8%B4%D8%AF%C2%A0