شناساندن ایران به دنیا؛ هدف‌گذاری کشور در میزبانی از گردشگران جام جهانی قطر

وی با تصریح بر اینکه می‌خواهیم در زمان جام جهانی، ایران را به دنیا بشناسانیم گفت: هدف‌گذاری این است که از فرصت بازی‌های جام جهانی قطر بیشترین استفاده کنیم تا شناخت مردم دنیا به ایران را بیشتر کنیم.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1038141/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%AF%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%DB%8C%D8%A7-%D9%87%D8%AF%D9%81%E2%80%8C%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D8%B4%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%82%D8%B7%D8%B1

وی از ضرورت تلاش همه‌جانبه بخش‌های مختلف کشور برای جذب گردشگر گفت و اشاره کرد: بخش زیادی از مسائل مربوط به جذب گردشگر به ایرلاین‌ها مربوط است که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه در حال تلاش است. همچنین با همکاری با وزارت راه و شهرسازی در تلاش هستیم از شناور‌های تفریحی استفاده کنیم و در این راستا خط تهران – کیش – قطر را راه‌اندازی کنیم. هفته آینده برای بازدید از پیشرفت‌هایی که در حوزه شناور‌ها و آمادگی آن‌ها داشته‌ایم، به کیش سفر خواهیم کرد.

وی با اعلام اینکه امکانات اطلاع‌رسانی خوبی در پایون فراهم شده است، اظهار کرد: جام جهانی فرصت خوبی محسوب می‌شود؛ زیرا از همه دنیا برای دیدن بازی‌ها به قطر می‌آیند و می‌توان از آن ظرفیت برای میزبانی بخشی از تماشاگران و مردم جهان در ایران استفاده کرد.

*ایران هراسی، در دستور کار رسانه‌ها در آستانه جام جهانی

عزت‌الله ضرغامی از مسئولیت دستگاه‌های مختلف برای استفاده از موقعیت برگزاری جام جهانی در قطر به سود صنعت گردشگری ایران گفت و بیان کرد: وزارت‌خانه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز یک مسئولیت مهم را بر عهده دارد. یکی از مسئولیت‌های این وزارت‌خانه مدیریت پاویونی در مرکز حوزه تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی در محل بازی‌ها در قطر است. در این راستا برنامه‌ریزی و طراحی‌های خوبی صورت‌گرفته است و پاویون ایران قطعاً یکی از مطرح‌ترین پاویون‌ها خواهد بود.

ضرغامی بیان کرد: علی‌رغم همه مشکلات از جمله بضاعت کم در ساختار‌های گردشگری و پذیرش مسافر، فکر می‌کنیم جذابیت‌های ایران و مزیت‌های نسبی کشور، می‌توانیم کارنامه مناسبی ارائه دهیم. گردشگری حق همه مردم دنیا است و کشور‌هایی که به‌زور مانع حضور اتباع خود در ایران می‌شوند محکوم می‌شوند.

*راه‌اندازی شناور‌های تفریحی تهران – کیش – قطر

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اشاره کرد: بخشی از مسائل برای جذب گردشگر مربوط به وزارت امور خارجه برای صدور روادید و تسهیلات است که باعث ورود راحت گردشگران می‌شود. تا به این لحظه، همکاری وزارت خارجه خوب بوده است و امیدوار هستیم باقی موانع نیز برطرف شود.

*به دنبال شناساندن ایران به دنیا هستیم

وی افزود: اروپایی‌ها رقبای ایران در میهمانی از توریست‌های جام جهانی را در منطقه تقویت کردند و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ کردند که ایران به دلیل شرایط امنیتی و قانونی نمی‌تواند تصمیمات مشابه بگیرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مصاحبه تلفنی با رادیو گفتگو درعین‌حال از اثرات منفی اغتشاشات اخیر بر شرایط ایران در آستانه جام جهانی قطر گفت و اظهار کرد: به دلیل ایجاد ایران هراسی در یک ماه گذشته با شرایط جدیدی روبرو هستیم؛ اروپایی‌ها تلاش زیادی در فضای رسانه‌ای و سیاسی علیه ایران انجام داده‌اند و توصیه کرده‌اند کسی به ایران سفر نکند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفتگو در خصوص ظرفیت‌های جام جهانی قطر برای صنعت گردشگری ایران با مهندس عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.