«شهید خرازی» به معنای واقعی کلمه فرد خاکی بود

وی تصریح کرد: مهندس اسلامی در واقع یک افتخار برای ایران اسلامی محسوب می‌شود؛ در سال ١٣۵٣ قرار بود این نیروگاه توسط فرانسوی‌ها انجام شود و در این مکان برنامه‌ریزی برای ساخت ۲ نیروگاه انجام شده بود که این پروژه نیمه‌کاره رها شد، اما اکنون شاهد ساخت نیروگاه ٣٠٠ مگاواتی کارون در دارخوین هستیم که یک اقدام افتخارآفرینی از سوی مجموعه سازمان انرژی اتمی و دولت محسوب می‌شود که چنین کاری را در این منطقه در دست انجام دارند.

مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا تصریح کرد: در میلاد مبارک امام حسین (ع) که روز پاسدار است باید با آرمان‌های شهیدان تجدید پیمان داشته باشیم. پیشنهاد می‌دهم دولت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به منظور محرومیت‌زدایی در استان خوزستان به عنوان دومین منطقه حیاتی کشور از دارخوین تا آبادان فعالیت خود را آغاز کنند.

وی افزود: سی و شش سال پیش شهید خرازی به شهادت رسید و در زمان شهادت فقط ۳۰ سال داشت؛ در بدو ورود او به سپاه اصفهان بنده با ایشان مصاحبه کردم و در همین مکان تا زمان شهادت بار‌ها در خدمتشان بودم.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، همزمان با ولادت حضرت امام حسین (ع) و در جریان سفر محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی به استان خوزستان، آیین گرامیداشت سی و ششمین سالگرد شهادت سردار سرلشگر شهید حاج حسین خرازی، در دارخوین برگزار شد.

در این مراسم، سرلشکر پاسدار «سید یحیی (رحیم) صفوی» رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی و مشاور عالی نظامی فرماندهی کل قوا با بیان اینکه ما به عهد پیمانی که با شهیدان خود بسته‌ایم تا آخر وفادار هستیم، اظهار داشت: ضمن تشکر از حضور تک تک عزیزان در این مراسم، تشکر ویژه‌ای از برادر بسیار عزیزمان مهندس محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی بابت تصمیم‌گیری خداپسندانه در آغاز ساخت نیروگاه ٣٠٠ مگاواتی کارون و همچنین ساخت میعادگاه فرهنگی تربیتی شهید خرازی در دارخوین دارم.

وی گفت: روحیه و تفکر جهادی سپاه، بسیجیان و دولتمردان مبتنی بر فرهنگ بسیجی است تا فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی کنند؛ بنده حامل سلام مقام معظم رهبری به تک‌تک شما مهمانان عزیز و حاضر در این مراسم هستم و بنده به عنوان نماینده ایشان در این مسیر آماده خدمت‌رسانی و کمک هستم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی:

انتهای پیام/


منبع: https://snn.ir/fa/news/1062773/%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%86%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D9%82%D8%B9%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D9%85%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%AF-%D8%AE%D8%A7%DA%A9%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF

رحیم‌صفوی ادامه داد: شهید خرازی در خانواده‌ای مومن پرورش یافت و از ابتدای جنگ تا سال ١٣۶۵ پیوسته در میدان جنگ برای دفاع از امنیت کشور حضور داشت. انسانی خدادوست و متواضع که به معنی واقعی کلمه او را می‌توانستیم یک فرد خاکی بدانیم، با اینکه دست راست او قطع شده بود، با دست دیگرش در همه عرصه‌ها خدمت می‌کرد.