صدور ۲ هشدار هواشناسی در اصفهان / منتظر بارش‌های پرانرژی و صاعقه باشید

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۲۷ درجه سلسیوس بالای صفر و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۵- سلسیوس زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/738606/%D8%B5%D8%AF%D9%88%D8%B1-%DB%B2-%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D8%A7%D9%86%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D9%88-%D8%B5%D8%A7%D8%B9%D9%82%D9%87

وی با بیان اینکه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی نخواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۲ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به هفت درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود سامانه پرانرژی از بعدازظهر فردا از مرزهای غربی و جنوبی استان است.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اظهار کرد: اختلال و کاهش دید در جاده‌های شمال و شرق به واسطه گردوخاک محلی، احتمال اختلال در سفرهای برون و درون شهری، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی و گلخانه‌ها، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد، سقوط بنرها و از ارتفاع از اثرات مخاطرات این سامانه است.

امینی با بیان اینکه مه‌آلودگی و کاهش دید در جاده‌ای جنوب و غرب، آبگرفتگی معابر و احتمال کولاک برف در گردنه‌ها، جاری شدن سیل و روان اب و صاعقه از مخاطرات سامانه بارشی است، ادامه داد: احتیاط در سفرهای درون و برون استانی و شهری، به همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، گلخانه‌ها، آمادگی راهداری به ویژه در مسیرهای مه‌خیز و طوفان، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از سیل و آبگرفتگی، خودداری از فعالیت کوهنوردی و گردشگری، توقف اقدامات در طبیعت، نداشتن اتراق در مسیر رودخانه توصیه می‌شود.

وی درباره صدور هشدار سطح زرد طی فعالیت سامانه دوم با وزش باد شدید، طوفان و گردوخاک از بعدازظهر فردا تا اواخر وقت دوشنبه در استان، گفت: فعالیت این سامانه در مناطق شمال شرقی اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خوروبیابانک، کوهپایه، مهاباد، مورچه خورت، نائین، نطنز و ورزنه پیش‌بینی شده است.

وی درباره صدور هشدار سطح نارنجی با فعالیت سامانه نخست بارشی از فردا شب تا بعدازظهر وقت دوشنبه ششم فروردین سال جاری در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با بارش برف و باران، مه‌آلود و صاعقه در مناطق غربی و جنوبی، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدون (داران)، فریدون‌شهر و گلپایگان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: بر این اساس نحوه فعالیت سامانه مذکور به صورت ابرناکی، گاهی مه‌آلوده و در شب‌هنگام رگبار و رعدوبرق و در مناطق مستعد احتمال تگرگ در تمام نواحی، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و طوفان‌های لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: وزش باد در نواحی شرقی استان شدت بیشتری داشته و با تندباد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک همراه خواهد بود، این سامانه از نظر بارش بر روی مناطق غرب و جنوب فعالیت مناسب‌تری خواهد داشت، اوج کارکرد سامانه فردا شب و طی روز دوشنبه بر روی بیشتر نقاط مورد انتظار است.