صنایع خلاق فرهنگی همچنان در انتظار حمایت‌های مسئولانه

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/818986/%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D9%87%D9%85%DA%86%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B8%D8%A7%D8%B1-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A6%D9%88%D9%84%D8%A7%D9%86%D9%87

تجویدی اظهار داشت: با ضعیف شدن فعالیت در فضای مجازی تقریبا کار ما هم متوقف شده و تلاش داریم راه‌های دیگری را مثل راه اندازی سایت باز کنیم حتی خود جشنواره مُد و لباس نیز از تیر ماه قول حمایت‌های زیادی به ما داده بود، اما هیچ اتفاقی نیافتاد و هرچه هم که پیگیری کردیم به جایی نرسیدیم و هنوز هیچ حمایتی از ما نشده است؛ بنابراین تااینجا هر اتفاقی که برایمان افتاده بدون حمایت و تنها با تلاش خودمان بوده است.

صنایع خلاق فرهنگی همچنان در انتظار حمایت‌های مسئولانه

به گزارش خبرنگار تئاتر آنا، «مرضیه تجویدی» یکی از تولید کنندگان کیف و کفش برگزیده یازدهمین جشنواره مُد و لباس فجر در رتبه دوم، فارغ التحصیل رشته روانشناسی و فعال حوزه هنری طراحی آرایه‌های سنتی ایرانی و سلامی است.

وی یادآور شد:‌ما الان عضو مرکز رشد فرهنگی و زیارتی زیرنظر پارک علم و فناوری مشهد هستیم که این پارک یک مجموعه مراکز رشد دارد که ممکن است در زمینه‌های مختلف کار کنند. کار ما نیز ازسوی زائران عرب در مشهد مقدس خیلی مورد اقبال قرار گرفته است.

تجویدی در پایان با ابراز امیدواری از حمایت کسب و کار‌های خلاقانه و ایرانی اظهار داشت: ما نیاز به حمایت و اعطای تسهیلات داریم تا بتوانیم کارهایمان را عرضه و به فروش برسانیم و اگر این حمایت صورت نگیرد قطعا صدمه زیادی خواهیم خورد.

وی در ادامه افزود: پس از موفقیتی که در زمینه تولید کیف با طراحی سنتی ایرانی کسب کردیم به سراغ اضافه کردن روسری‌های هم شکل با کیف داشتیم. در این مدت یک سال در فضای مجازی و همینطور با یکی از برند‌های لباس و مانتو به اسم «حریران» در تهران فعالیت می‌کنیم که کارهایمان را در استند‌های جداگانه‌ای به فروش می‌رسانند.

وی درباره علاقه مردم به مدل کارهایشان گفت: من خودم اوایل باور نمی‌کردم که آنقدر مردم از کارهایمان استقبال کنند چرا که تصورم این بود طرح‌های مدرن در بازار بیشتر مورد پسند مردم است، اما بعد که استقبال از کارهایم را دیدم مخصوصا زمانی که در فضای مجازی تقاضا می‌شد و مردم کارهایشان را دریافت می‌کردند، فهمیدم که خیلی خوششان آمده و راضی هستند و این برای خودم باور نکردنی بود.

تجویدی در گفت‌وگو با آنا با بیان اینکه یک سال است فعالیت خود را در این حوزه تولید پوشاک با ایده سنتی ایرانی آغاز کرده ، گفت: من فعالیتم را سال ۱۴۰۰ با تولید کیف آغاز کردم، تلاشم این بود که تولیدی کاملا متفاوت با طرح و ایده‌های جدید ایرانی و با کیفیت خوب داشته باشم.

صنایع خلاق فرهنگی همچنان در انتظار حمایت‌های مسئولانه

برگزیده جشنواره مد و لباس فجر در گفت‌وگو با آنا:

برگزیده بخش کیف و کفش یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: با همه مشکلاتی که در طول این یک سال در زمینه عدم حمایت و مسائل دیگر تجربه کردم باز هم اگر برگردم، همین فعالیت را انتخاب می‌کنم چرا که بازخورد‌های خوبی از مشتریانمان در زمینه تولید ایرانی دریافت می‌کنم که باعث دلگرمی‌ام می‌شود.