ضرورت درک کار کودک توسط مدیران تلویزیونی / نقش کالای فرهنگی در تربیت کودک

در اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی عنوان شد؛

همچنین در این برنامه از محمد اعلمی و مریم سعادت پیشکسوتان حوزه کودک و نمایش عروسکی تقدیر و تشکر به عمل آمد.

در این برنامه علاوه بر تقدیر از برنامه سازان کودک در تمامی حوزه ها، سه جایزه ویژه به انتخاب کودکان، به سه گروه نیز تعلق گرفت. 

جایزه گروه سوم به برنامه “جیک جیک، کی من و خوره” به سمیه حسن نژاد اهدا شد. جایزه گروه دوم به نمایش “دختر کوچولو” از شهر همدان به کارگردانی طیبه آنجدانی و احمد آکشته رسید و  جایزه گروه اول را نمایش عمو زنجیر باف به کارگردانی  هادی اریانا و عاطفه خالصی فر از آن خود کرد.
صدا پیشه عروسک جناب خان نیز در این برنامه حضور داشت. محمد بحرانی، ضمن ابراز خرسندی از حضور در کنار مریم سعادت و محمد اعلمی و همچنین هادی حجازی فر گفت:  
نمایش‌های عروسکی فلسفه کارشان دیده نشدن است. باید دیده نشوند تا عروسک ها دیده شوند.
اما مدیران در  سازمان و بقیه مدیاها، باید عروسک گردانان را ببینند و کارهای عروسکی را بفهمند.
کارهای عروسکی و کودک را جدی بگیرید چرا که مهم هستند و از نظر اقتصادی نیز با اهمیت هستند.
زمانی اساتیدی مانند مریم سعادت و محمد اعلمی در این حوزه فعال بودند که امیدوارم اساتید دیگری به این عرصه اضافه شوند.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1071922/%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%DA%A9-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D9%84%D9%88%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%86%D9%82%D8%B4-%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9این جشنواره با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد و از فعالان نمایش عروسکی در سراسر ایران در این جشنواره تقدیر به عمل آمد.

در ادامه محمد صادق باطنی، مدیر شبکه امید گفت: زبان کودک زبان رویا و خیال است و عروسک‌ها بچه ها را به دنیای خیال انگیز رویاها دعوت می‌کنند. با کودک باید همچون خودشان ساده صحبت کرد.

ما خودمان را از حضور عروسک‌ها در سبد مصرف کودکان کشور محروم کردیم که امیدواریم بتوانیم با همکاری کانون پرورش فکری و همچنین پیشکسوتان این عرصه اتفاق بزرگی در این عرصه رقم بزنیم.

هادی حجازی فر که به عنوان دبیر جشنواره تاتر تهران در این برنامه حضور پیدا کرده بود در بخشی از صحبت های خود گفت: نفوذ کالای کودک از تربیت پدر و مادر مهم تر است و باید برای آن اولویت قائل باشیم. همچنین مطالعه در زمینه‌های تربیتی مهم است. بنده سال‌ها در تلوزیون برای کودکان برنامه ساختم و می‌دانم کسانی که در حوزه کودک کار می‌کنند نباید به دنبال موفقیت و شهرت باشند مهم این است که مسئولیتشان را درست انجام دهند.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی عصر چهارشنبه، ششم اردیبهشت ماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد. این برنامه با حضور محمد صادق باطنی، مدیر شبکه امید و‌پویا، محمد بحرانی، صدا پیشه عروسک جناب خان، هادی حجازی فر، حامد علامتی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محمد اعلمی و  مریم سعادت پیشکسوتان این حوزه برگزار شد.

مریم سعادت گفت : خوشحالم که نمایش عروسکی همچنان برقرار است و طرفدار دارد. رشته بنده نمایش عروسکی بوده و سال‌ها در این حوزه در تلویزیونی کار کردم و بازیگری را نیز ادامه دادم اما تا همین لحظه انتخاب اول من کار عروسکی است.

باطنی ادامه داد: روز اول که این جشنواره شروع شد تردید‌هایی داشتیم. بچه‌هایی که در این جشنواره فعالیت کردند آماتور بودند و در شهرهای کوچک فعالیت می‌کردند اما همین تعداد نیز با بیست میلیون رای که به بیست گروه داده شد، این معنی را داشت که ما باید با تمام وجود در این حوزه فعالیت کنیم و با کمک پیشکسوتان این حوزه و هنرمندان اتفاق بزرگی را رقم بزنیم.