طبیعت‌گردی در ایران گردشگری طبیعت گسترش صنعت طبیعت‌گردی | jarastour

طبیعت‌گردی در درجه دوم اهمیت قرار دارد و باید بر بعد پایداری تاکید بیشتری شود. این شیوه از صنعت گردشگری با گردشگری پایدار شباهت زیادی دارد. افجه نام روستایی است در شمال شرق تهران که در فاصله ۳۰ کیلومتری از تهران قرار گرفته است. نام این روستا کمتر به گوش خورده و شاید به همین دلیل توانسته تا به امروز حالت طبیعی و بکر خود را حفظ کند.

* دریاچه کیو – خرم آباد

در صنعت گردشگری، گردشگری طبیعت در ایران تو کل دنیا قابل توجه هست. حالا پیدا کردن جاهای دیدنی ایران یه طرف، راه رفتن و نحوه سفر طبیعت گردی هم یک طرفه دیگه. اصلی‌ترین فعالیت بوم گردشگری بر پایهٔ طبیعت زنده می‌باشد که بنا به تعریف سفری است مسئولانه به مناطقی طبیعی که حافظ محیط زیست بوده و باعث بهبود کیفیت زندگی مردم محلی گردد. طبیعت‌گردی حداقل آسیب را به طبیعت و فرهنگ منطقه وارد می‌کند. گستره فضایی این الگو، محیط طبیعی مثل ساحل، جنگل، کوه، کویر، غار و نظیر اینها است. این الگوی فضایی از گردشگری در برگیرنده گونه‌های متفاوتی از گردشگری شامل گردشگری زیست محیطی، گردشگری دریایی، گردشگری ورزشی، گردشگری صید و شکار، جمع آوری گیاهان و حیوانات و نظیر اینها است.

جاذبه های اطراف آبشار کلوگان

همچنین برخی از مهم‌ترین جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی استان و مناطق مناسب برای قایق‌سواری و پرنده‌نگری در این بخش آمده‌است. بر اين مبنا گردشگري در طبيعت ، تعداد وفضاي گردشگري در رابطه با مناطق طبيعي در برمي گيرد و اكوتوريسم در برگيرنده مفهومي از فرهنگ گردشگري در حفاظت از محيط زيست را در بردارد. نیازهای طبیعت گردان چه قبل از شروع سفر و چه در هنگام سفر، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اقتصاد محلی آن ناحیه را تقویت می‌کند.

* پارک دانشجو رشت

تفاوتی ندارد که به صورت شخصی سفر می‌کنید یا همراه تورهای طبیعت‌گردی می‌شوید؛ سفر زیباست و زیبایی آن با داشتن همسفرهای پرانرژی صد چندان می‌شود. جاذبه های گردشگری طبیعی بخش بزرگی از صنعت گردشگری و توریسم جهان را تشکیل می دهد که علاقمندان بسیاری دارد. ایران از کشورهایی بشمار می آید که از لحاظ جاذبه های طبیعی بسیار غنی می باشد. ایران در رتبه پنجم جهان از دیدگاه گردشگری طبیعی بوده و قابلیت های بسیار بالایی در جذب گردشگران دارد. در فصل دوم جاذبه‌های طبیعی هر یک از استان‌های ایران به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرد. در هر کدام از بخش‌های این فصل کتاب ضمن معرفی مختصر استان، جاذبه‌های طبیعی آن در جداولی طبقه‌بندی شده و توضیحات کوتاهی درباره آن‌ها بیان شده‌ است.

http://cctvlive.ir

مجله خبری تور و گردشگری یک مسافرت مسئولانه به مناطق طبیعی است که محیط زیست را حفظ و زندگی راحت مردم محلی را تثبیت می‌نماید. تراس‌های طبیعی و چشمه‌های آب گرم معدنی باداب سورت نیز در این استان قرار دارند. باداب سورت یک تراس پلکانی است که طی هزاران سال شکل گرفته و در ارتفاع ۱۸۴۰ متر از سطح دریا واقع شده است. یکی با غلظت نمک بالا، که دارای خواص درمانی است و دیگری دارای طعم ترش و رنگ نارنجی است. توجه به این نکته مهم است که در جهان فقط چند تراس پلکانی وجود دارد و یکی از آنها در خاک ایران واقع شده است.

  • اما، از طرفی داشتن استرس سفر نیز مسأله ای کاملاً طبیعی است.
  • نکته دیگری که درمورد چادر مسافرتی مناسب اقامت در جنگل باید حواستان باشد این است که چادر را طوری انتخاب کنید که ورودی‌ش خوب بسته شود و آب و حشرات وارد نشوند.
  • این سبب شده که برنامه ریزان وسیاست‌گذاران امور گردشگری با دیدی وسیع‌ در‌ ترسیم راهبردهای توسعه گردشگری، دیدگاه‌های زیست محیطی را در زمینه پایداری محیط زیست در ابعاد انسانی و طبیعی در نظر گیرند.
  • سواحل دریا، بویژه در فصل شنا و ماهیگیری از جاذبه های مهم گردشگری در جهان است که تفریح ، هیجان و احیاناً قابلیتهای درمانی (ماسه های ساحلی و یا لجنهای دریایی و دریاچه ای) انگیزه اصلی سفر را بوجود می آورد.
  • با نصب اپلیکیشن کارناوال، کنترل سفر را این بار شما به دست بگیرید.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار