عضو «زیادی» خاندان سلطنتی ریاکار و خودخواه نامیده شد

تاریخ انتشار کتاب خاطرات شاهزاده هری ۱۰ ژانویه ۲۰۲۳، مقارن با سوم بهمن ۱۴۰۱، اعلام شده است. این خبر توسط ناشر این کتاب یعنی گروه «رندوم هاوس» اعلام شد. روی جلد این کتاب قطور، عکس نمای نزدیکی از این عضو برجسته خاندان سلطنتی بریتانیا به چشم می‌خورد که درست زیر چانه‌اش با فونت درشتی عنوان کتاب درج شده است: «زیادی».

در این وبسایت همچنین نوشته شده است که عایدات حاصل از فروش این کتاب صرف امور خیریه خواهد شد. کتاب خاطرات شاهزاده هری توسط نویسنده آمریکایی برنده جایزه پویلتزر، «جی آر مورینگر»، نوشته شده است. قرار است که کمی بعد از انتشار نسخه چاپی این کتاب، خود شاهزاده هری نسخه صوتی این کتاب را برای علاقه‌مندانش بخواند.

** این پسربچه تُخس ریاکار را تنبیه کنید!

انتخاب عنوان «زیادی» برای کتاب خاطرات شاهزاده هری پسر پادشاه انگلستان و پرنسس دایانا با واکنش‌های جنجالی اهالی رسانه در این کشور مواجه شده است.

البته همه چهره‌های مشهور از انتخاب شاهزاده هری ناراحت و عصبانی نشده‌اند. «استفانی سوتریو» خبرنگار تلویزیونی گفته است: «قدرت شاهزاده هری در انتخاب اسم «زیادی» برای کتاب خاطراتش نمادین و تحسین برانگیز است.» انتشارات گروه رندوم هاوس در حساب توییتری خود ضمن اعلام خبر انتشار این کتاب نوشت: «با افتخار اعلام میکنیم که به زودی داستان قدرتمند شخصی و عاطفی شاهزاده هری، دوک ساسکس، منتشر خواهد شد.» در وبسایت رسمی این کتاب توضیح بیشتری درباره آن ارائه شده است که درباره تروما و درد‌هایی که این عضو سلطنتی در کودکی بعد از مرگ مادرش، دایانا، پرنسس ولز، تحمل کرده است، توضیح می‌دهد.

**روایتی از دردهای شاهزاده پس از مرگ دردناک مادرش

مورگان در ادامه صحبت‌هایش اشار‌های هم به ملکه الیزابت دوم، که چندی پیش فوت کرد، نمود. او پرسید: «آیا شما به آسیب عظیم جهانی این کتاب به پادشاه جدیدمان قبل از این که حتی تاجگذاری کند و هنوز داغدار فوت مادرش است، اهمیت نمی‌دهید؟» او با اشاره مستقیم به عنوان این کتاب افزود: «این عنوان از اصطلاح «وارث و زیادی» گرفته شده است و هری این طوری ناراحتی‌اش از این که هرگز قرار نیست شاه بشود را ابراز کرده است.  نویسنده روزنامه دیلی تلگراف «میراندا دیواین» نیز ضمن تایید صحبت‌های مورگان گفت: «شاهزاده هری چه اسم رقت انگیز و ترحم‌آوری برای کتابش برگزیده است: زیادی!»

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/814198/%D8%B9%D8%B6%D9%88-%D8%B2%DB%8C%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D9%84%D8%B7%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87-%D9%86%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%B4%D8%AF

در پشت جلد این کتاب نوشته شده: «این یکی از دردناکترین تصاویر قرن بیستم بود: دو پسر کم سن و سال، دو شاهزاده، پشت سر تابوت مادرشان راه میرفتند و دنیا شاهد ماتم و هراسشان بود. وقتی که دایانا، پرنسس ولز، به خاک سپرده شد، میلیارد‌ها نفر در جهان با خود فکر میکردند که این دو شاهزاده اکنون چه حسی دارند و از امروز به بعد زندگیشان چگونه پیش خواهد رفت. «زیادی» کتابی است پر از اطلاعات، افشاگری، بیان احساسات شخصی، و خِردی که به سختی درباره قدرت ابدی عشق بر اندوه به دست آمده است.»

جنجال بر سر عنوان کتاب خاطرات شاهزاده هری؛

همان طور که انتظار می‌رفت این عنوان حرف‌های زیادی را به راه انداخته است و بسیاری از چهره‌های مشهور به این انتخاب خرده گرفته و آن را محکوم کرده‌اند. «زیادی» درواقع  به آن اصطلاح معروف در زبان انگلیسی اشاره دارد: «وارث و زیادی.» با کمک این عنوان برای کتاب خاطراتش، شاهزاده هری به صریح‌ترین شکل ممکن می‌گوید که همیشه  در خاندان سلطنتی احساس اضافی بودن می‌کرده است.

شاهزاده هری و خانم مارکل از آن زمان در مصاحبه‌های مختلف خانواده سلطنتی را به داشتن دیدگاه‌های نژادپرستانه متهم کرده‌اند. بعد از مشخص شدن عنوان کتاب هری، «پیرز مورگان» روزنامه‌نگار، برنامه‌ساز و مجری تلویزیونی انگلیسی، درباره انتخاب‌های هری صحبت کرد. او به هشت میلیون دنبال کننده‌اش گفت: «شاهزاده هری درست زمانی به فکر پولدار شدن از طریق تحقیر خاندان سلطنتی افتاده است که قرار است پدرش به عنوان پادشاه جدید تاجگذاری کند.» مورگان همچنین هری را «ترشرو، خودخواه و حریص» توصیف کرده است. او افزود که شاه چارلز باید فوراً «این بچه تخس ریاکار» را از تمام عناوین و موقعیت‌های سلطنتی اش  محروم کند.

اگرچه نظرات درباره این عضو خانواده سلطنتی به دو دسته تقسیم می‌شوند، بسیاری شهامت این جوان ۳۸ ساله برای برگزیدن این عنوان برای خود را تحسین کرده‌اند. احساس اضافی بودن وی بدون شک بعد ازازدواجش با همسرش، «مگان مارکل»، در سال ۲۰۱۸ تشدید شده است. او مدت کوتاهی بعد از ازدواج با مگان تصمیم به ترک خانواده سلطنتی و مهاجرت به لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، بعد از افشای عنوان کتاب خاطرات شاهزاده هری، یک چهره شناخته شده او را «یک پسربچه تخس ریاکار» خواند.