فیلم‌ها از شکل غلط سینمای اجتماعی فاصله بگیرد/ «مهر سینما» باعث دیده‌شدن هنرمندان شهرستانی می‌شود  

 الماسی افزود: ما نباید گول این جوایز و دوئل‌های سیاسی را بخوریم. البته باید در ذات اثر آن هنرمند چیز قابل‌توجهی باشد که نظر آن‌ها جلب شود و آن را بلد کنند. ما گول آن‌ها را نمی‌خوریم و به این توجه می‌کنیم که آن اثر تولید شده چه چیزی را برای مردم کشور خودمان به ارمغان می‌آورد. آیا آن اثر آگاهی، عشق و محبت را در بین مردم بیشتر می‌کند؟ البته اکثر آثار هنرمندان ایرانی که مورد توجه دنیای غرب قرار گرفته‌اند، مانند آثار استاد بی‌بدیل سینما، عباس کیارستمی، این ویژگی‌ها را داشته‌اند.

الماسی اظهار کرد: در این جریان، هم صندوق هنرمندان و هم انجمن پیشکسوتان سینما با یکدیگر می‌توانند اقدامات مثبت‌تری را انجام دهند؛ به طور مثال این رویداد را به صورت منطقه‌ای پیش ببرند.

بازیگر فیلم «خروج» در ادامه افزود:  انجمن سینمای جوان در همه شهرها امکانات دارد و با کمک اداره فرهنگ هر استان می‌تواند درباره منابع طبیعی و صنعتی هر منطقه آثاری را تولید کنند. اگر سینمای ما از سینمای داستان‌سرایی یا مفهوم غلط سینمای اجتماعی، فاصله بگیرد و به سینمای مستند تبدیل یا با سینمای مستند ادغام شود، اتفاقات خوبی می‌افتد؛ چون در این صورت مردم با منابع طبیعی و ملی خودشان آشنا می‌شوند و از شر جنس‌های خارجی خلاص می‌شویم، در ثانی هنرمندان جوان متوجه می‌شوند که یک سبقه فرهنگی و تاریخی غنی دارند.

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با ابراز خرسندی از برگزاری «رویداد مهر سینمای ایران» این اتفاق را عامل معرفی بهتر هنرمندان شهرستانی دانست.

فیلم‌ها از شکل غلط سینمای اجتماعی فاصله بگیرد/ «مهر سینما» باعث دیده‌شدن هنرمندان شهرستانی می‌شود  

این بازیگر پیشکسوت گفت: در سازمان صداوسیما یک معاونت برای تولیدات استانی و چندین معاونت و شورا برای تولیدات تهران وجود دارد. هر استانی باید جایگاه خاص خودش را داشته باشد.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/811379/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%BA%D9%84%D8%B7-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B5%D9%84%D9%87-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%87%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D8%B9%D8%AB-%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%87%E2%80%8C%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D9%87%D9%86%D8%B1%D9%85%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%87%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B4%D9%88%D8%AF-%C2%A0الماسی افزود: نیروی جامع فرهنگی و هنری ملی ما در شعاع همین شهرستان‌ها هستند که در تهران جمع شده‌اند. جوانان ایرانی، به دنبال فرصتی هستند که به آن‌ها توجه شود. کاش به آموزش آن‌ها دقت کنیم. جوانان شهرستان به دلیل محدودیت‌ها کامل آموزش نمی‌بینند و همان مقداری هم که یاد می‌گیرند براساس شیوه‌های آموزشی قدیمی است. در تمام کشور‌های پیشرفته دنیا، حتی در افغانستان و پاکستان شیوه‌های آموزش عوض شده است. هرچند که وزارت ارشاد و معاونت سینمایی کشور گام‌های خوبی را در این زمینه برمی‌دادند اما کمی کند است. در هر صورت این اتفاقات خوب است و من آن‌ها را تحسین می‌کنم و به عنوان یک نیروی ناظر به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم.

 بازیگر فیلم سینمایی «شبح کژدم» عنوان کرد:  این رویداد بسیار ارزنده است، به این دلیل که هنرمندان شهرستانی متوجه شوند که در تهران هیچ خبری نیست، بلکه خبر می‌تواند در شهرهای آن‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، مدتی است رویداد «مهر سینمای ایران» در استان‌های کشور آغاز شده است و اداره فرهنگ و ارشاد هر استان به تجلیل از هنرمندان بومی خود می‌پردازد.

این بازیگر پیشکسوت گفت: همواره دنیای غرب در نبرد و ستیز با دنیای سیاسی شرق است. تا زمانی که این دو باهم در جدال و ستیز بودند، کمترین استعدادی که از کشورهای شرقی به یک چهره تبدیل می‌شد، بلافاصله تمامی جوایز معتبر را به او می‌دادند تا جلب توجه کنند و آن هنرمندان را به سمت خود بکشانند.

لازم به یادآوری است، برنامه مهر سینمای ایران توسط سازمان سینمایی کشور با همکاری ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های در مناطق مختلف کشور با اهداف تحقق استمرار شادابی و پویایی در محیط روانی سینمای کشور و توجه خاص به مقوله عدالت فرهنگی و هنری در دولت سیزدهم در راستای تکریم سینماگران پیشکسوت، فعالان سینمای ایران در رشته‌های مختلف و هنرمندان ایثارگر در حال برگزاری است.

در همین راستا، جهانگیر الماسی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون درخصوص اهمیت برگزاری چنین رویدادی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: من با هرگونه رویداد، جشنواره و توجهات مدیریتی به هنرمندان جوان و پیشکسوت موافقم و به شدت این اقدامات را تحسین می‌کنم. باید دست‌مریزاد گفت و درود فرستاد بر وزارت ارشاد و سازمان سینمایی که این رویداد را رقم زدند. برگزاری چنین برنامه‌ها و نشست‌هایی باعث اتحاد و یکپارچگی در هنر می‌شود.

جهانگیر الماسی در گفت‌و‌گو با آنا:

بازیگر سریال «پس از باران» با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهایی چون «مهر سینمای ایران» باعث دیده شدن هنرمندان شهرستانی می‌شود، توضیح داد: اگر طراح این رویدادها خود استان‌ها باشند، ردیف بودجه این رویداد را آن‌ها برعهده بگیرند و بعد با همکاری استان‌های دیگر آن را منطقه‌ای کنند، اتفاقات خیلی بهتری می‌افتد. از طرف دیگر نباید بین تولیدات استانی با تولیدات تهران تفاوتی باشد.