قیمت لپ تاپ و نوت بوک امروز 23 آبان زومیت

البته دقت داشته باشید که گرافیک‌هایی مانند RTX 3050 از نوع میان رده بوده و توانایی اجرای بازی با رزولوشن 4k و فریم ریت بالا را ندارد. بودجه 20 میلیون تومان برای خرید لپ تاپ، بودجه تقریبا مناسبی حساب می‌شود و در این محدوده قیمت لپ تاپ‌هایی وجود دارند که برای کاربردهای عادی کافی هستند. لپ تاپ‌های محدوده قیمت 20 میلیون تومان معمولا پردازنده مرکزی نزدیک به متوسط، رم کافی برای کارهای عادی و کارت گرافیک متوسط دارند.

خوشبختانه برند ایسوس در مدل ROG Strix G15 G513IE-AA از گرافیک RTX 3050ti استفاده کرده که با 4 گیگ حافظه اختصاصی بازی‌های جدید را به راحتی اجرا می‌کند. همچنین در این مدل یک حافظه 1 ترابایتی SSD گنجانده شده که جزو مزایای بزرگ محصول است. لپ تاپ TUF Gaming F17 FX706HE-211.tm17 برای اجرا کردن بازی‌های سنگین از چیپ RTX 3050ti استفاده می‌کند که از مزایای مهم این محصول به حساب می‌آید. همچنین این چیپ جزو جدیدترین گرافیک‌های میان‌رده انویدیا بوده و 4 گیگ حافظه GDDR6 اختصاصی دارد.

لپ تاپ‌ برای کارهای گرافیکی در بازه 40 تا 45 میلیون تومان

رم 16GB، حافظه اس اس دی با ظرفیت 1TB PCIe، گرافیک 6 گیگابایتی RTX3060 GDDR6 و سیستم خنک کننده حرفه‌ای این لپ تاپ هیچ رقیبی در این بازه قیمتی نخواهد داشت. خانواده Legion طراحی ساخت و صفحه نمایش بی‌نظیری دارد و برای کاربری Multi Media طراحی شده است. پردازنده Ryzen H، رم 16GB، حافظه 512GB PCIe با سرعت بالا و البته گرافیک RTX 3060 در یک لپ تاپ بدنه فلزی، حکایت از قدرت یک لپ تاپ جذاب و پرچمدار دارد. بهترین لپ تاپ ها معمولاً چندین گزینه را برای اتصال به اینترنت و همچنین سایر دستگاه‌ها ارائه می‌دهند. اکثر لپ‌تاپ‌ها آخرین استانداردهای شبکه بی‌سیم Wi-Fi 6 را به همراه قابلیت‌های بلوتوث ارائه می‌کنند، بنابراین می‌توانید به راحتی تلفن هوشمند، بلندگوها و سایر لوازم جانبی خود را همگام‌سازی کنید.

بنابراین، بهتر است اولا نمایشگر بزرگتری داشته باشد، ثانیا از کیفیت ساخت خوبی برخوردار باشد. هرچند نوت بوک‌های 15 اینچی دارای صفحه کلید عددی نیز در بازار وجود دارند، اما برای اینکه چشم‌ها فشار کمتری را تحمل کنند. لپ تاپ اداری معمولا به دسته‌ای از لپ‌تاپ‌ها گفته می‌شود که از لحاظ کارایی در رده‌ی متوسط رو به پایین قرار می‌گیرند. معمولا بیشترین کاری که از این دسته از لپ‌تاپ‌ها انتظار می‌رود، اجرای برنامه‌هایی نظیر مجموعه آفیس، مشاهده فیلم و مرور صفحات اینترنت است. بنابراین، نیاز چندانی به سخت‌افزار پرقدرت در این رده از محصول وجود ندارد.

پردازنده گرافیکی

سخت افزار لپ تاپ‌های گیمینگ شرایطی را ایجاد می‌کنند که تا چند سال نیازی به بررسی سیستم مورد نیاز بازی‌ها نداشته باشید. البته که برای رسیدن به این سخت افزارهای قدرتمند باید مبلغ قابل توجهی بپردازید. به همین دلیل باید در انتخاب دستگاه مورد نظرتان نهایت دقت را به خرید دهید تا از زیان‌های مالی سنگین جلوگیری کنید. بدون شک صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در هنگام خرید بررسی شوید، حتی در شرایطی که قصد خرید لپ تاپ گیمینگ ارزان را دارید.

لپ تاپ 15.6 اینچی ایسوس TUF Gaming FX506HCB

پرازنده قدرتمند و گرافیک بالا از این لپتاپ یک غول قدرتمند ساخته است. حدود ۲ کیلوگرم وزن داشته و از پردازنده Intel Core i H استفاده می‌کند. حافظه های ssd سرعت بسیار بالایی دارند اما میزان حافظه آنها بسیار کم است اما حافظه های hdd کند تر هستند ولی فضای بیشتری دارند. اگر طرفدار اپل هستید و زیاد اهل بازی نیستید اپل برای شما مناسب است اما اگر گیم برایتان مهم است و خیلی طرفدار و فن اپل نیستید سیستم عامل های دیگر گزینه های بسیار بهتری هستند. شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید. تاخیر حافظه پنهان زمانی افزایش می‌یابد که CPU باید داده‌ها را از حافظه سیستم بازیابی کند.

جدیدترین CPU ها دارای حافظه نهان CPU بیشتری نسبت به نسل‌های قدیمی‌تر هستند و حافظه نهان بالقوه سریع‌تری نیز راهنمای خرید لپ تاپ برای کارهای مهندسی دارند. برای مثال، اگر شما یک پردازنده برای رندر ویدیو، رمزگذاری، فشرده‌سازی فایل و… می‌خواهید، پردازنده‌ای با تعداد هسته بالاتر منطقی‌تر خواهد بود. اما تعداد هسته‌های بالاتر لزوما با سرعت کلاک بالاتر یا عملکرد تک‌هسته‌ای بالاتر مطابقت ندارد.

  • من توی مقاله بهترین لپ تاپ ایسر، بهتون بهترین‌های ایسر رو معرفی کردم.
  • این عدد در لپ‌تاپ‌های بالارده و لپ تاپ گیمینگ به ۳۶۰ هرتز نیز می‌رسد.
  • در ادامه راهنمای خرید لپ تاپ میان رده باید به لپ تاپی اشاره کنیم که می‌توانیم از آن به عنوان بهترین لپ تاپ میان رده هم نام ببریم لپ‌تاپ ThinkBook با پردازنده Core i3 نسل ۱۱ است.
قیمت لپ تاپ و نوت بوک امروز 23 آبان زومیت به همین دلیل برای تقویت این بخش حتما از مدلهای مجهز به کارت گرافیک و حافظه گرافیکی مستقل انتخاب کنید. به صورت کلی اکثر لپ تاپ‌های زیر 15 میلیون کارت گرافیک مستقل ندارند و یا به کارت‌های بسیار ضعیف مجهز هستند، به همین دلیل توانایی آنها برای کارهای گرافیکی محدود است. همچنین به دلیل ضعف در بخش CPU توان بالایی هم برای انجام محاسبات سنگین، ندارند. فرقی نمی کند شما یک کاربر معمولی باشید تا یک گیمر حرفه ای، وجود یک لپ تاپ مناسب می تواند باعث شود تا شما به هدفتان برسید و از این دستگاه برای انجام کار های مختلف استفاده نمایید. لپ تاپ ها به خاطر پیشرفت تکنولوژی و داشتن قیمت مناسب تا حدودی توانسته اند جای کامپیوتر های دسکتاپ را بگیرند و توجه کاربران زیادی را به خود جلب نمایند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار