لازمه موفقیت، امتداد نگاه امام خمینی (ره) و ولایت فقیه است

این استاد حوزه ادامه داد: درحال حاضر در عرصه‌هایی ازجمله دفاعی و جبهه مقاومت که نگاه ولایت فقیه و امام خمینی (ره) را ادامه دادیم به موفقیت رسیدیم.

فرحانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) تاکید داشتند این علوم باید در آستانه اسلام باشند، یادآور شد: زمانی که این اتفاق رقم بخورد فق‌ها و فیلسوف‌ها نمی‌توانند به یکدیگر ایراد بگیرند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در تمام علوم میراث گذشتگان را حفظ کرده است، عنوان کرد: نه عظمت گذشتان مانع پیشروی ایشان شده است و نه پیشتازی موجب خام بودن این علوم شده است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) کارآمدترین فقیه عصر حاضر بودند، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند یک تمدن اسلامی داشتیم که دچار افول شده، ولی مجدد آن را احیا کردیم که محور آن اهل بیت (ع) هستند و در این نگاه تمدنی نگاهی بجز قرائت اهل بیت (ع) نداریم.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد دست دولت و دفاع از کشور به فرماندهی مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: امروز به برکت منویات مقام معظم رهبری با صادرات پهباد درحال کسب درآمد نیز هستیم.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1078759/%D9%81%D8%B1%D8%AD%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85%D9%87-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%85%D8%AA%D8%AF%D8%A7%D8%AF-%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B1%D9%87-%D9%88-%D9%88%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D9%82%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

فرحانی با اشاره به اینکه تولد اسلام اجتماعی بوده است، مطرح کرد: این نگاه به دنبال خود کارآمدی و نتیجه بخش بودن را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه نخستین نتیجه این نگاه، انقلاب اسلامی است، عنوان کرد: اینکه تمام دنیا برای شکست انقلاب اسلامی متهد شده و هنوز به نتیجه نرسیده‌اند به دلیل نگاه امام خمینی (ره) است.

وی با بیان اینکه در نگاه امام خمینی (ره) اسلام جایگاه تکاملی دارد، اظهار داشت: در این نگاه اسلام استکمالی انسان را به معراج می‌رساند.

وی با بیان اینکه نگاه امام در این حوزه یک منظومه سالم و صحیح است، ابراز کرد: هر کدام از علوم بخشی از این منظومه را شامل می‌شوند.

وی اضافه کرد: به تدریج این علوم پررنگ‌تر شده و اسلام به حاشیه رفته و از علوم خارج شده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در این نگاه، نقطه اهمیت برای امام خمینی (ره) اسلام است، تصریح کرد: تمام علوم قرائت‌های عمیق خود را با اعتنا به منابع و مفاهیم اسلامی به وجود آورده‌اند.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه امروز گرایش‌های معنویت در دنیا افزایش پیدا کرده است، بیان کرد: باید تلاش کنیم معنویت حقیقی را از معنویت جعلی مانند داعش جدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه توسط امام خمینی (ره) تاسیس حکومت را داشتیم، مطرح کرد: با این اتفاق، تمام ابواب عملی فقه که مربوط به زندگی اجتماعی است، احیا شده است. این استاد حوزه ادامه داد: اگر بخواهیم اسلام از منظر امام خمینی (ره) و رابطه آن با علوم اسلامی تجدید نظر کنیم می‌توانیم از بعد‌های مختلفی به موضوع ورود کنیم.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین علی فرحانی در دومین نشست از سلسله نشست‌های جهان فکری اندیشمندان انقلاب اسلامی که در سالن علامه طباطبایی مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به نگاه اسلام و رابطه این نگاه با علوم اسلامی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند باید ابواب عملی فقه که مربوط به اداره زندگی مردم است را یک بار دیگر آغاز کنیم.

فرحانی افزود: امروز به دنبال کارآمدی و مفید شدن علوم اسلامی و حرکت دینی هستیم.