لغزندگی و یخبندان در جاده‌های اصفهان

مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر / آماده‌باش راهداری‌ها

وی اظهار کرد: لغزندگی و یخبندان سطح جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری، مسدود شدن محورهای روستاهای سردسیر، خسارت به صنعت کشاورزی، اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان به استان‌های چهارمحال بختیاری، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد از اثرات مخاطرات تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی است.

امینی افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت وضع هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها، به‌ویژه در نیمه اول روز را از اثرات مخاطرات تشدید شرایط پایداری اعلام کرد و افزود: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تاکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام گروه‌ها، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و شهر اصفهان با دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/628055/%D9%84%D8%BA%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D9%88-%DB%8C%D8%AE%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی پایدار تا اواسط پنجشنبه بر روی استان است. بر این اساس طی این مدت به سبب سکون جو، شرایط انباشت آلاینده‌های جوی، کاهش دید و کیفیت هوا در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی همچنان تداوم دارد.

وی با اشاره به ورود و فعالیت سامانه بارش‌زا به استان، تصریح کرد: شدت بارش‌ها از اواسط روز جمعه تا اواسط روز شنبه و در نیمه غربی بیشتر به صورت بارش برف خواهد بود که می‌تواند منجر به آب گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و اختلال در تردد شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان افزود: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، نبود فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، آمادگی زمستانی در ناوگان حمل و نقل و راهداری‌ها، آماده باش راهداری‌ها برای آماده‌سازی تجهیزات برف‌زدایی و برف‌روبی توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در برخی مناطق یک درجه کاهش خواهد داشت، اظهار کرد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا، به دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر می‌رسد.

امینی با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی امروز با تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی از اواخر پنجشنبه تا پایان روز شنبه سوم دی‌ماه، گفت: طی این مدت بارش برف و باران، گاهی وزش باد موقتی، رخداد مه، کاهش دید و محسوس دما در مناطق غرب و جنوب استان و در روز شنبه بیشتر نقاط استان اصفهان به‌ویژه در نیمه غربی وجود دارد.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی از بیست‌وهفتم با تشدید شرایط پایداری، گفت: این شرایط پایداری از اواخر دوشنبه آغاز شده و تا اوایل پنجشنبه اول دی‌ماه با سکون نسبی و افزایش و انباشت غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق صنعتی تداوم دارد.

وی با اشاره به استقرار جوی پایدار تا اواسط پنجشنبه بر روی استان است، افزود: از اواسط روز پنجشنبه با ورود سامانه ناپایدار بارشی از سمت غرب، در سطح استان به‌تدریج افزایش ابر و در مناطق غربی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

تشدید فعالیت سامانه سرد بارشی / آب گرفتگی معابر و اختلال در تردد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: افزایش ابر، گاهی وزش باد، بارش برف و باران، مه‌آلودگی و کاهش دید در سطح استان طی روزهای جمعه تا اوایل روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.