ماجرای پیدا شدن یک قلاده شیر در خمینی‌شهر چه بود؟

لاهیجان‌زاده با اشاره به اینکه صاحب باغ کبوتر و اسب نیز در باغ خود نگهداری می‌کرده است، خاطرنشان کرد: نگهداری از شیر برخلاف قانون است و این فرد باید در مراجع قضایی توضیحاتی را درباره اینکه این شیر را از کجا آورده و به چه دلیل از آن نگهداری می‌کرده است، ارائه کند.

احمد لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیدا شدن یک قلاده شیر ماده در شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: طی سه روز گذشته، در پی گزارش مردمی، مبنی بر اینکه در یکی از باغ‌های شهرستان خمینی‌شهر فردی یک قلاده شیر را نگهداری می‌کند، موضوع در دست بررسی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اصفهان با اشاره به اینکه شهروندان در صورت مشاهده این موارد مراتب را اطلاع دهند، گفت: سامانه ۱۵۴۰ به‌صورت ۲۴ساعته پاسخگوی مردم است. همچنین مردم می‌توانند برای اطلاع دادن این موارد به ادارات محیط‌زیست شهرستان‌ها مراجعه کنند تا با متخلفان برخورد شود.


منبع: https://www.imna.ir/news/626730/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%AF%D8%A7-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%B4%DB%8C%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D9%85%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%DA%86%D9%87-%D8%A8%D9%88%D8%AF

وی ادامه داد: همکاران محیط‌زیست برای پیدا کردن این قلاده شیر روزهای زیادی وقت صرف کردند تا آدرس دقیق را یافتند و درنهایت با هماهنگی مقام قضایی این قلاده شیر پیدا شد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اصفهان با بیان اینکه پس از دریافت حکم ورود به باغ با همکاری کلانتری ۱۲ خمینی‌شهر، مشخص شد یک قلاده شیر در این باغ نگهداری می‌شود، تصریح کرد: با همکاری دامپزشکان پارک وحش کوه صفه، جنسیت این شیر ماده تشخیص داده شد و ازنظر سنی، حدود ۱۱ ماه داشت که برای نگهداری به پارک وحش کوه صفه منتقل شد.

وی با بیان اینکه پرونده این فرد در مراجع قضایی در حال پیگیری است، گفت: در حال حاضر، این قلاده شیر در شرایط جسمی سالمی قرار دارد و زیر نظر دامپزشکان به پارک وحش کوه صفه منتقل شده است.

وی اضافه کرد: فردی که قلاده شیر را نگهداری می‌کرد در محل حضور نداشت. بنابراین برادر وی به‌عنوان مطلع احضار و قرار شد احضاریه برای صاحب و نگهدارنده شیر ارسال شود.