ماجرای یک لهجه در «شهر فرنگ» رادیو صبا

«شهر فرنگ» هر روز ساعت ۹ به کارگردانی ساجد قدوسیان، تهیه کنندگی احسان زارع و با حضور جمعی از بازیگران رادیویی پخش می‌شود.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1044454/%D9%85%D8%A7%D8%AC%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D9%84%D9%87%D8%AC%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88-%D8%B5%D8%A8%D8%A7

سارا عرب پوریان بازیگر این نقش درباره شخصیت خانم شیرکوهی که در «شهر فرنگ» ایفا می‌کند به خبرنگار مهر بیان کرد: این خانم یزدی با لهجه شیرینش به کمک برادرش کامبیز، شیرینی‌پزی «شهر فرنگ» را اداره می‌کند، کوچک‌ترین تغییرات اقتصادی در جامعه روی قیمت و کیفیت شیرینی‌های فروشگاه موثر است، حتی روی خلق و خوی خانم شیرکوهی تاثیرگذار است.

وی افزود: جنگ «شهر فرنگ» با هدف بیان مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی مردم با بیانی طنز همراه شنوندگان می‌شود و آیتم خانم شیرکوهی نیز با همین هدف از تاثیر مسائل جامعه به ویژه موضوعات اقتصادی روی رفتار مردم می‌گوید. خانم شیرکوهی هر روز تحت تاثیر مسائل مختلف در جامعه رفتار متفاوتی با مشتریان دارد گاهی مهربان و شیرین و گاهی خشن، تند و عصبانی است.

عرب پوریان در پایان درباره شخصیت‌های مختلف این جنگ رادیویی یادآور شد: تمام شخصیت‌ها برای من دوست داشتنی هستند، ولی شخصیت خانم شیرکوهی با لهجه یزدی برای بسیاری از شنوندگان جذاب است و وقتی می‌فهمند که من اصالتاً جنوبی هستم، بسیار تعجب می‌کنند، چون همه فکر می‌کنند من یزدی هستم.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، جنگ مفرح «شهر فرنگ» هر روز با پخش ترانه‌های نشاط آفرین همراه بخش‌هایم نمایشی کوتاه با بیان طنز به نقد مسائل سیاسی، اقتصادی، ورزشی و اجتماعی می‌پردازد، این برنامه از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های رادیو صباست.

عرب پوریان درباره سایر نقش‌هایش در این جنگ رادیویی عنوان کرد: «مینا» و «پریا» دو شخصیت دیگری هستند که من بازی نقش آن‌ها را برعهده دارم. مینا دختر ساده‌ای است که با برادرش در یک شرکت کار می‌کند این آیتم تلاش می‌کند با نگاهی متفاوت از زاویه دید افراد ساده و خوش بین جامعه، مسائل و مشکلات مردم در بخش اداری و محل کار را با زبان شیرین و طنازی به گوش مسئولان برساند.

یکی از شخصیت‌های شناخته شده این شهر خانم شیرکوهی صاحب شیرینی‌پزی «شهر فرنگ» است که با لهجه یزدی و با زبانی طنز دغدغه‌ها و مشکلات اقتصادی مردم را بیان می‌کند.

بازیگر نقش پریا درباره این نقش توضیح داد: پریا دختر جوان ساده لوحی است که در خانواده آقا پرویز زندگی می‌کند و دوست دارد زودتر ازدواج کند، ولی هربار به خاطره ساده لوحی با مشکلاتی روبرو می‌شود و ازدواج او کنسل می‌شود، این آیتم مشکلات و معضلات اجتماعی خانواده‌ها و مشکلات جوانان برای ازدواج و تشکیل خانواده را نشان می‌دهد.