مجتمع آب‌درمانی در بیرجند افتتاح شد

وی با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که مسافران عبوری در استان اقامت داشته باشند گفت: تقویت زیرساخت‌های اقامتی و خدماتی گردشگری می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: یکی از مسائلی که می‌تواند به رونق گردشگری خراسان جنوبی کمک کند استفاده از ظرفیت گردشگران عبوری است.

مراسم افتتاح این جشنواره امروز – پنجشنبه ۲۱ مهر – در روستای هدف گردشگری افین شهرستان زیرکوه با حضور جمعی از مسوولان کشوری، صاحبنظران و تولیدکنندگان برگزار می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84911035/%D9%85%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%B9-%D8%A2%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D8%AC%D9%86%D8%AF-%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%B4%D8%AF

وی با تاکید بر اینکه با توجه به غنای فرهنگی خراسان جنوبی امکان برگزاری رویدادهای گردشگری متعدد در این استان وجود دارد گفت: به‌ عنوان‌ مثال در خراسان جنوبی محصولات کشاورزی ویژه‌ای چون زرشک وجود دارد که با توجه به آن می‌توان جذابیت‌هایی در زمینه گردشگری ایجاد کرد.

بنا به این گزارش ۱۲ میلیارد تومان برای ساخت مجتمع آب‌درمانی سرمایه‌گذاری شده که ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آن در قالب وام بوده و با افتتاح این مجتمع برای ۱۲ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۲ نفر غیرمستقیم اشتغالزایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بیرجند و جمعی از مسوولان نیز در این مراسم حضور داشتند.

معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دیشب به منظور شرکت در مراسم افتتاح جشنواره ملی زرشک وارد بیرجند شد.

معاون گردشگری وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی همچنین در حاشیه بازدید از باغ و عمارت اکبریه بیرجند که ثبت جهانی است، با اشاره به غنای فرهنگی خراسان جنوبی و برگزاری جشنواره ملی زرشک در این استان گفت: زرشک یکی از ظرفیت‌های خراسان جنوبی برای جذب گردشگر است.

به‌ گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، این مجتمع در قالب طرح توسعه هتل کوهستان بیرجند شامگاه چهارشنبه افتتاح شد.

جشنواره ملی زرشک با شعار “زرشک خراسان جنوبی، برای همه مردم ایران” از ۲۱ تا ۲۷ مهر امسال در پنج شهرستان استان خراسان جنوبی شامل زیرکوه، قاینات، درمیان، سربیشه و بیرجند برگزار خواهد شد.

شالبافیان اظهار داشت: اگر سخن از رویدادهایی چون جشنواره زرشک می‌کنیم به‌واسطه آن است که بهانه برای سفر به خراسان جنوبی و اقامت گردشگران را داشته باشیم و علاوه بر این باید ظرفیت‌های گردشگری خراسان جنوبی را به‌درستی معرفی کنیم.

علی اصغر شالبافیان اظهار داشت: خراسان جنوبی ظرفیت‌های متنوع گردشگری از جنبه تاریخی – فرهنگی و طبیعت‌گردی دارد.