محدودیت‌های کرونا بلای جان قدیمی‌ترین سالن تئاتر پکن شد

ورود دوباره کرونا و اوج‌گیری ویروس کووید ۱۹ برنامه‌های نمایشی قدیمی‌ترین و معروف‌ترین سالن تئاتر پکن را تعلیق کرد. این سالن تئاتر محل برگزاری اپرای پکن و دیگر هنر‌های سنتی این کشور است.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/815963/%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%A7-%D8%A8%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%86-%D8%AA%D8%A6%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%DA%A9%D9%86-%D8%B4%D8%AF

رستوران‌ها، مراکز خرید، مغازه‌هایی که غیرضروری تلقی می‌شوند تعطیل شده‌اند و تردد در آن‌هایی که باز هستند بسیار اندک است. شناسایی حتی یک مورد یا حتی تماس نزدیک با یک فرد آلوده می‌تواند منجر به تعطیل شدن کل ساختمان یا بلوک شود.

کلانشهر جنوبی گوانگژو قصد دارد که چند مرکز قرنطینه با ظرفیت حدود ۲۵۰ هزار نفر بسازد. گوانگژو، شهری با سیزده میلیون نفر جمعیت، یکی از بزرگترین شهر‌ها در چین است که از ابتدای ماه اکتبر گرفتار ویروس کووید شده است.

دسترسی به ناحیه صنعتی ژنگژو، که بزرگترین کارخانه تولید گوشی‌های آیفون دنیا در آن قرار دارد، این ماه در پی شیوع ویروس کرونا غیرممکن شد.

دانشگاه پکن نیز تعطیل شد. مردمی که به بازار میوه و تره بار در جنوب شرقی این شهر رفته بودند، یعنی جایی که در آن یک مورد آلوده یافت شده بود، همگی با هزینه خودشان در یک هتل قرنطینه شدند.

تعطیلی مکرر محلات، مدارس و شرکت‌ها به ناامیدی مردم و درگیری آن‌ها با مددکاران بهداشت و درمان دامن می‌زند. این سیاست همچنین آسیب بزرگی به اقتصاد و زنجیره‌های تأمین جهانی زده است.

این اقدامات شدید در شرایطی صورت می‌گیرند که دولت ملی سعی می‌کند تا تأثیر اقدامات خود برای مهار این بیماری، که میلیون‌ها نفر را خانه نشین کرده را کاهش دهد، اما درعوض منجر به سردرگمی و خشم بیشتر مردم شده است.

بر اساس این گزارش، سالن تئاتر ژیکسیانگ در محله تجاری وانگفوجینگ ابتدا در سال ۱۹۰۶ ساخته شد و اخیراً به مکان فعلی‌اش در طبقه هشتم یک مرکز خرید که دارای فروشگاه‌های بسیار و یک فست فود است منتقل شد.

در پی تعطیلی گسترده در چین؛

شرکت اپل گفته است که تحویل مدل جدید آیفون ۱۴ ممکن است با تأخیر همراه باشد. مقامات محلی برای کنترل شرایط از مقامات حزبی و حتی نیرو‌های نظامی کمک خواسته‌اند.

تعداد مبتلایان در چین در مقایسه با ایالات متحده و دیگر کشور‌های بزرگ دنیا اندک است، اما حزب کمونیست حاکم سعی می‌کند تا طبق سیاست «کووید-صفر» هر مورد را ایزوله کند.

این سالن تئاتر محل برگزاری اپرای پکن و دیگر هنر‌های سنتی این کشور است. قرار است که نمایش‌ها از ۲۷ نوامبر از سر گرفته شوند، اما تا به حال چندین بار تاریخ بازگشایی سالن‌های تئاتر و سینما در پکن تمدید شده و به تعویق افتاده است. قرنطینه‌ها و اقدامات کنترلی شدیدی در سراسر کشور وضع شده است، به طوری که برای بسیاری از ساکنان پکن پیامک‌هایی ارسال شده و از آن‌ها خواسته شده است که به جز موارد بسیار اضطراری خانه‌های خود را ترک نکنند.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری آنا، برنامه‌های نمایشی قدیمی‌ترین و معروف‌ترین سالن تئاتر پکن در پی شروع موج جدیدی از تعطیلی فروشگاه‌ها و رستوران‌ها به دلیل افزایس موارد ابتلا جدید به کووید ۱۹ در پایتخت چین تعلیق شد.