«مدرسه هویت ساز» محور اصلی قدیمی‌ترین جشنواره فیلم ایران / جشنواره بین المللی فیلم رشد برگزار می‌‎شود

 

در ابتدای نشست خبری جشنواره بین المللی فیلم رشد حجت الاسلام و المسلمین علی لطیفی معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش وزارتخانه آموزش و پرورش کشور با بیان اینکه مدرسه البرز و جشنواره فیلم رشد هر دو نماد تاریخی برای آموزش و پرورش کشور است. گقت: برگزاری نشست خبری جشنواره فیلم رشد در مدرسه البرزاین نوید را می‌دهد که علی رغم همه فراز و نشیب‌‎های آموزش و پرورش کشور ما یک مسیر پایدار برای پیشرفت و رشد کشور داریم.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش در ادامه با اشاره به فیلم های رسیده به دبیرخانه جشنواره و دسته بندی آن ها افزود: سعی کردیم بر هویت مدرسه، دانش آموزان و معلمین در این جشنواره تمرکز کنیم. 

وی ادامه داد: در بحث جمعیت هم فیلم‌هایی که به خانواده و جمعیت می‌پردازند جوایز ویژه خواهند داشت. دبیر جشنواره فیلم رشد با ارائه گزارشی از تعداد فیلم های حاضر گفت: ۳۴۶۰ فیلم در مجموع داریم که ۲۴۷۳ فیلم خارجی و ۹۸۷ فیلم داخلی به دبیرخانه تا ۱۹ آبان ماه دست ما رسید.

لطیفی با تأکید بر اینکه افزودن ابتکارات جدید به رویدادهای تاریخی کار دشواری است. افزود: شعار جشنواره در این دوره «مدرسه هویت ساز» است و مدرسه را به مثابه کانون تربیت در این دوره برجسته خواهیم کرد.

یزدانی با اشاره به اینکه روی فیلم‌‎های خاصی تمرکز خواهیم داشت در پایان گفت: جشنواره فراز و نشیب زیادی داشته است و تلاش ما بر این است که جشنواره هم در حوزه رسانه بیشتر دیده شود و یخش فیلمنامه را نیز در جشنواره اضافه کردیم که قرار است توسط سیما فیلم برای تولید آن ها شراکت داشته باشیم. 

یزدانی گفت: یاد شهدای حمله تروریستی شاهچراغ را که در آن برخی دانش آموزان حضور داشتند گرامی می داریم. وی در ادامه و در مورد جشنواره گفت: جشنواره بین المللی فیلم رشد پر سابقه ترین و پرمخاطب ترین رویداد فیلم کشور است. وی با بیان اینکه: پسوند تربیتی و آموزشی این جشنواره را متمایز می‌کند و نام این جشنواره هم گویای اهمیت آن است تأکید کرد: شعار «مدرسه هویت ساز» جشنواره برگزار می‌شود. 

«مدرسه هویت ساز» محور اصلی قدیمی ترین جشنواره فیلم ایران

«مدرسه هویت ساز» محور اصلی قدیمی ترین جشنواره فیلم ایران


منبع: https://snn.ir/fa/news/1042960/%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D9%87%D9%88%DB%8C%D8%AA-%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AD%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%B4%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%84%D9%84%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%E2%80%8E%D8%B4%D9%88%D8%AF

در ادامه این نشست خبری با رو نمایی از تندیس پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد یزدانی دبیر این جشنواره به ارائه گزارش در مورد نحوه برگزاری جشنواره فیلم رشد پرداخت.

همچنین سه رویکرد ویژه در این دوره جشنواره خواهیم داشت که شامل یک جایزه ویژه در جهت پیوند نماز، مسجد و مدرسه است و فیلم‌هایی که به موضوع مسجد، نماز و مدرسه می‌پردازد جایزه ویژه از ستاد اقامه نماز اهدا می‌شود.

حجت الاسلام لطیفی در مورد سیاست جشنواره هم در نشست خبری جشنواره فیلم رشد گفت: باید با فیلم بتوانیم به کمک پیشرفت نظام آموزشی کشور بیاییم. همچنین وی درباره بعد بین‌‎المللی جشنواره فیلم رشد از تبادل فیلم های خارجی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های جشنواره برای معرفی کشور با کمک دانش آموزان و معلمین خبر داد.

در ادامه این نشست از پوستر پنجاه و دومین جشنواره بین المللی فیلم رشد توسط مادر شهید حمید میان‌‎لو مطلق و پروانه افشاریان پژوهشگر برتر کشور و معاون پژوهشی رویان رو نمایی شد.

لطیفی در مورد ابتکارات جدید جشنواره از نشان ویژه ایثار و از خودگذشتگی و همچنین عرضه فیلم های جشنواره در قالب های جدید مانند پلتفرم‌‎های شاد عنوان کرد و ادامه داد: بنا داریم این هدف جشنواره را برجسته کنیم تا محتوای جذاب رسانه و آموزش به کمک ما در جهت پیشرفت علمی دانش آموزان بیاید.

دبیر جشنواره بین المللی فیلم رشد در مورد بخش‌‎های مختلف این رویداد به خبرنگاران گفت: ین جشنواره در سه بخش بین الملل، بخش دانش آموزان و بخش معلمین پیگیری می‌‎شود. همچنین باید بگوییم: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر رجایی هم فیلم خواهند ساخت و در جشنواره مشارکت خواهند داشت. 

در ادامه این نشست پروانه افشاریان معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان نیز در این نشست مسئله آموزش و پرورش را مهمترین موضوع کشور دانست و افزود: اینکه مدرسه هویت ساز شعار این دوره جشنواره فیلم رشد است باید معلمین هم این را در دروس خود بگنجانند. افشاریان با بیان اینکه به عنوان یک پژوهشگر و کسی که از پژوهشگاه می‌‎آید باید بگویم: کار در ارتباط جشنواره فیلم رشد و پژوهش اهمیت زیادی دارد و امروز عصر هوشمندسازی مدارس است که حتی از برنامه‌‎های آینده بینی هم جلوتر و در دوره متاورس هستیم، پس باید به این موضوعات توجه ویژه کنیم. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، نشست خبری پنجاه و دومین جشنواره فیلم رشد که قدیمی ترین جشنواره فیلم ایران است برگزار شد. در این نشست ضمن رونمایی از پوستر این دوره از جشنواره از مادر شهید حمید مین لو مطلق از شهدای مدرسه البرز که در دفاع مقدس به شهادت رسیده تقدیر شد.

«مدرسه هویت ساز» محور اصلی قدیمی ترین جشنواره فیلم ایران