مردم آگاه در حوادث اخیر به اصول فرهنگ ایرانی-اسلامی وفادار بودند

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران افزود: در کشور ما حجاب به عنوان یک اصل دینی، فرهنگی و ملی پذیرفته شده و بانوان کشور به آن متعهد بوده و قریب به اتفاق با حجاب و پوشش آراسته هستند، در صورتی که همه رسانه‌های معاند تمام ظرفیت‌های خود را بکار گرفته‌اند تا به کشور ما آسیب بزنند.

عبداله نوحی، فرماندار شهرستان بهارستان در ادامه این جلسه با ارائه آماری از وضعیت موجود در این شهرستان اظهارکرد: شهرستان بهارستان با جمعیتی بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر، متراکم‌ترین نقطه جمعیتی جهان و استان تهران است که جمعیت آن از ۱۵ مرکز استان کشور بیشتر، ولی از لحاظ امکانات بسیار کاستی‌ها و کمبود‌ها را دارد.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش فعالیت‌ها و اعتبارات فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر سطح فرهنگ و امنیت در مناطق مختلف ارتقا یابد، با رصد نقطه‌های آسیب و با برنامه‌ریزی کاربردی می‌توانیم تهدید‌ها را کاهش و به فرصت تبدیل کنیم و به شرایط مطلوب‌تر برسیم.

فرماندار شهرستان بهارستان با اشاره به اینکه ایمان و اعتقاد مردم منطقه نقطه اتکا است، بیان کرد: وجود بیش از ۱۰۰۰ هیئت در شهرستان بهارستان و بیش از ۲۵۰ مسجد و حسینه یک فرصت معنوی خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است که باید بیشتر به این ثروت و نرم‌افزار معنوی توجه کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران عصر امروز در نهمین جلسه منطقه‌ای شورای فرهنگ عمومی استان تهران که با حضور مدیرکل ارشاد استان و ائمه جمعه و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های بهارستان، رباط کریم و اسلامشهر در محل سالن جلسات فرمانداری بهارستان برگزار شد، اظهار کرد: در این فضای پر آشوب و پر آسیب، فرهنگ انقلاب و ریشه‌های دینی و مذهبی، کشور ایران را حفظ کرده است.

امام جمعه موقت تهران با ارائه پیشنهاداتی برای ارتقاء برنامه‌های فرهنگی منطقه تصریح کرد: با استفاده از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان می‌توان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که با اتکا به مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و ارتقای فرهنگ دینی بیشتر بهره برداری کرده و نتیجه‌های اثرگذاری بگیریم، از برنامه‌های ویژه ماه‌های محرم و صفر نیز برای افزایش فرهنگ و تقویت ریشه‌های دینی می‌توان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس در ادامه این نشست، ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران و اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان‌ها، نقطه نظرات، پیشنهادات و راهکار‌های عملی و کاربردی خود در حوزه‌های مختلف در جهت ارتقای فرهنگ عمومی منطقه را بیان و خواستار ارتقا و افزایش اعتبارات فرهنگی، برای هرچه بهتر برگزار شدن برنامه‌های فرهنگی شدند.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1055391/%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%AF%D8%AB-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D9%84%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D9%88%D9%81%D8%A7%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%AF

عدم تناسب زیرساخت‌های فرهنگی موجود با جمعیت شهرستان بهارستان

وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی، بیان کرد: با به کارگیری فرهنگ اصیل ایران اسلامی می‌توان از دستاورد‌های این نظام و انقلاب حفاظت و پاسداری و فرهنگ اصیل این کشور را حفظ و نگهداری کرد.

نوحی با اشاره به اینکه تمام مسؤولان منطقه اعم از نماینده مجلس، ائمه جمعه و مدیران ادارات دغدغه‌مند هستند، خاطرنشان کرد: برای جبران عقب ماندگی‌های منطقه، با همت جهادی و عزم جدی و با یک برنامه‌ریزی دقیق و محاسبات درست و یک بومی‌نگری، کار بسیاری می‌توان انجام داد که در این راستا برای پوشش و رفع دغدغه‌ها، قرارگاه فرهنگی شهرستان را اخیرا ایجاد کرده‌ایم، البته در برابر برخی از معضلات و جنگ ترکیبی باید دفاع همه‌جانبه و ترکیبی بکار برد.

حجت حجت‌الاسلام ابوترابی با اشاره به ضرورت انجام کار بلندمدت فرهنگی و سیاسی ادامه داد: در حوادث اخیر شاهد نحوه ارتقاء سطح فرهنگ در شهرستان‌های استان تهران بودیم، با اینکه دشمن در این شرایط از همه ظرفیت‌های خود برای آسیب زدن استفاده کرد، اما مردم با بصیرت و آگاه نسبت به آرمان‌ها و اصول فرهنگی ایرانی اسلامی وفادار و پایبند بودند.

وی افزود: زیر ساخت‌های موجود در شهرستان بهارستان در حوزه‌های مختلف بویژه فرهنگی با جمعیت ساکن در شهرستان هیچ تناسبی ندارد و کمبود‌ها و کاستی‌های بسیاری در منطقه وجود دارد که برای رفع آن‌ها علاوه بر افزایش اعتبارات و امکانات، به عزم و همت جهادی مدیران و مسؤولان هم نیاز است.

حجت حجت‌الاسلام ابوترابی تاکید کرد: حوادث رخ داده در کشور، بیان کننده نقاط قوت انقلاب اسلامی است که گاهی این نقاط قوت را کمرنگ می‌بینیم، در صورتیکه تقویت نقاط قوت موجب ارتقاء نشاط و شادابی در جامعه می‌شود، باید واقعیت‌ها در جامعه دیده شود و برای تنگنا‌ها و تهدید‌ها هم فکر کرد، با واقعیت عصر رسانه و فضای مجازی باید روبرو شد و از ظرفیت‌های فضای مجازی که دشمنان از آن برای ضربه زدن به کشور ما استفاده می‌کنند، بیشتر برای مقابله با تهدید‌ها بهره گرفت.

وی گفت: ما در فضای فرهنگی می‌توانیم برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در سطح منطقه داشته باشیم و از این فرصت اعیاد ماه رجب و شعبان بهتر استفاده کنیم، جشنواره‌های فرهنگی در سال جاری باید نسبت به سال‌های گذشته باشکوه‌تر و بهتر برگزار شود.