مظلومیت همیشگی اهل بیت (ع)

درباره‌ی اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) هم مطلبی نمی‌گویم؛ جز این‌که عرض بکنم این بزرگواران همواره مظلوم بودند – «و لم نزل اهل البیت مظلومین» (۱) – و همچنان مظلوم هستند؛ به خاطر این‌که برای بسیاری از مسلمین، معارفشان شناخته نیست و راهشان مشخص نمی‌باشد. این مسؤولیت به عهده‌ی ماست که هرچه می‌توانیم، در جهت معرفی اهل‌بیت و روشن کردن راه آن‌ها و متشکل کردن پیروان آن‌ها و هدایت بچه‌های شیعی به سمت اهداف اهل‌بیت تلاش کنیم. ما خواستیم که این مجمع جهانی اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) در این طریق کار یک مرکز را بکند.۱۳۷۰/۰۷/۰۴


۱)امالی، شیخ طوسی ص ۵۶۶ ح ۱۱۷۴ بحارالانوار، علامه مجلسی: ج‏۱۰، ۱۴۲ ح۵

امام سجاد علیه السلام از امام حسن علیه السلام نقل می‌کند… أَیُّهَا النَّاسُ إِنِّی لَوْ قُمْتُ حَوْلًا فَحَوْلًا أَذْکُرُ الَّذِی أَعْطَانَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ وَ خَصَّنَا بِهِ مِنَ الْفَضْلِ فِی کِتَابِهِ وَ عَلَى لِسَانِ نَبِیِّهِ ص لَمْ أُحْصِهِ وَ أَنَا ابْنُ النَّبِیِّ النَّذِیرِ الْبَشِیرِ وَ السِّرَاجِ الْمُنِیرِ الَّذِی جَعَلَهُ اللَّهُ رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ وَ أَبِی عَلِیٌّ ع وَلِیُّ الْمُؤْمِنِینَ وَ شَبِیهُ هَارُونَ وَ إِنَّ مُعَاوِیَةَ بْنَ صَخْرٍ زَعَمَ أَنِّی رَأَیْتُهُ لِلْخِلَافَةِ أَهْلًا وَ لَمْ أَرَ نَفْسِی لَهَا أَهْلًا فَکَذَبَ مُعَاوِیَةُ وَ ایْمُ اللَّهِ لَأَنَّا أَوْلَى النَّاسِ بِالنَّاسِ فِی کِتَابِ اللَّهِ وَ عَلَى لِسَانِ رَسُولِ اللَّهِ ص غَیْرَ أَنَّا لَمْ نَزَلْ أَهْلَ الْبَیْتِ مُخِیفِینَ مَظْلُومِینَ مُضْطَهِدِینَ مُنْذُ قُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ فَاللَّهُ بَیْنَنَا وَ بَیْنَ مَنْ ظَلَمَنَا حَقَّنَا…»

ترجمه:

 

منبع: KHAMENEI.IR


منبع: https://snn.ir/fa/news/1042851/%D9%85%D8%B8%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D9%85%DB%8C%D8%B4%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%87%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D8%AA-%D8%B9

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مظلومیت واژه‌ای است که با زندگی اهل بیت علیهم السلام اجین شده است، اما این مظلومیت چیزی نیست که باعث شود اهل بیت از مبارزه با ظالمان زمانه خود دست بردارند. رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود امیرالمومنین را مظلوم، اما مقتدر توصیف کردند.

مظلومیت همیشگی اهل بیت (ع)

«مردم اگر من سال‌ها پشت سر هم بایستم و براى شما امتیازات خود را که خداوند بزرگ و بلندقدر به ما ارزانى داشته و ما را در بزرگی در کتابش و بر زبان پیامبرش (ص) خاص گردانیده، بیان کنم هرگز نتوانم به شماره آورم. من فرزند پیامبر بیم دهنده و مژده دهنده و کسی که بسان چراغ درخشان است هستم. آن پیامبرى که خداوند او را رحمت براى جهانیان قرار داد و پدرم على سرپرست مؤمنان و شبیه هارون است؛ و معاویه فرزند صخر خیال مى‏کند من او را شایسته خلافت مى‏دانم و خود را شایسته آن نمى‏دانم و معاویه دروغ مى‏گوید. به خدا سوگند من بنا به کتاب خدا و گفتار رسول خدا از جان مردم بر آن‌ها مقدم‏ترم. جز اینکه ما از زمان درگذشت پیامبر (ص) پیوسته بیمناک و مظلوم و ستم کشیده از دست ستمگرانیم. خداوند بین ما و ستمگرانمان حاکم خواهد بود ‏»