مه‌گرفتگی شدید در جاده‌های استان اصفهان

وی در خصوص بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: طی این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در بخش موگویی از توابع شهرستان فریدون‌شهر با ۱۸ میلی‌متر، خوانسار ۱۷ میلی‌متر، گلپایگان ۱۰ میلی‌متر، نطنز ۹.۵ میلی‌متر، داران هشت میلی‌متر، بوئین‌ومیاندشت ۶.۴ دهم میلی‌متر، میمه پنج میلی‌متر، چادگان چهار میلی‌متر، اردستان ۳.۶ دهم میلی‌متر، آران و بیدگل، مهاباد، نجف‌آباد و بادرود سه میلی‌متر، زواره ۲.۸ دهم میلی‌متر، فرودگاه ۲.۵ میلی‌متر و کاشان ۱.۹ دهم میلی‌متر ثبت و گزارش شده است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته در سرشاخه حوزه زاینده‌رود ۲۹ میلی‌متر بارندگی ثبت و گزارش شده است، اظهار کرد: مطابق بررسی‌های سازمان هواشناسی اصفهان طی اواخر آبان و اواسط آذرماه بارش‌ها در وسعت مناسب و بالاتر از حد نرمال در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دیروز بیشترین بارش باران را در غرب و جنوب استان شاهد بودیم و امروز طبق پیش‌بینی‌ها این بارش‌ها در بیشتر نقاط اصفهان به‌ویژه شهرهای (سمیرم، فریدون‌شهر و دهاقان) همجوار با استان‌های لرستان، چهارمحال بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد، فارس را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

بارش ۲۹ میلی‌متری در سرشاخه زاینده‌رود طی ۲۴ ساعت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: در روستاها نیز به بهیاری‌ها اعلام کردیم که سکونتگاه‌های روستایی را در برابر روان آب‌ها و بارندگی‌ها ایمن کنند و نیز با همکاری پادگان‌های اطراف شهرستان‌ها و آب منطقه‌ای در احداث سیل بند مناطق بالا دست حوزه‌ها، اجرای کانال‌هایی برای دفع آب‌های سطحی و جمع‌آوری آن‌ها اقدامات لازم اجرایی شود.

وی در خصوص طرح جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی که در حدود ۵۰ درصد از شهرهای اصفهان تدوین شده و در حال اجراست، اظهار کرد: به شهرداری‌ها ابلاغ کردیم که حفاظت مناطق سکونتگاهی در برابر روان آب‌ها را پیگیری کنند، دهانه پل‌ها از رسوبات، زباله‌ها و نخاله‌ها بازگشایی شود و مسیرهای فرعی رودخانه‌ها در مناطق سطح استان بازگشایی شود.

شیشه‌فروش با اشاره به فعالیت ستاد پیشگیری از آبگرفتی در شهرهای اصفهان، گفت: این ستاد برای پیشگیری از آب‌گرفتگی در خانه‌ها و منازل مسکونی، پس‌گرفتگی فاضلاب، آب‌گرفتگی زیرگذرها برنامه‌های اجرایی و طرح‌هایی را انجام می‌دهند تا چاه‌های جذب آنها فعال شود و با فعال شدن تیم‌ها هدایت آب‌های سطحی و جمع‌آوری کنند.

وی ادامه داد: رانندگان نکات ایمنی را در خصوص محورهای مواصلاتی که دارای مه گرفتگی هستند را رعایت کنند و تا حد امکان از رانندگی در شرایط مه‌آلود خودداری و در صورت داشتن الزام، در چنین شرایطی، با حداقل سرعت رانندگی کنند.

لزوم حفاظت مناطق سکونتگاهی در برابر روان آب‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از رانندگان خواست در شرایط مه‌آلودگی هوا با سرعت مجاز رانندگی کرده و از گرفتن سبقت اجتناب کنند و همچنین برای تردد در محورهای دارای کاهش دید حتماً فاصله جانبی با خودروی جلو را رعایت کرده و مه شکن خودرو را روشن کنند.

وی در خصوص مه‌گرفتگی شدید در جاده‌های اصفهان و لزوم احتیاط رانندگان، افزود: جاده‌ها باز است و ترددها انجام می‌شود و تاکنون سوانح رانندگی و دیگر حوادث گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۹۰ درصد از جمعیت عشایر کوچ‌رو جنوب و غرب اصفهان را به مناطق گرمسیر ترک کردند، خاطرنشان کرد: شماری از عشایر در این فصل وارد جرقویه می‌شوند که از طریق سازمان امور عشایر استان اصفهان در خصوص شرایط جوی به عشایر اطلاع‌رسانی شده است تا از استقرار و چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و ارتفاعات خودداری کنند.


منبع: https://www.imna.ir/news/618826/%D9%85%D9%87-%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%DA%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سامانه بارش‌های پاییزی از اواخر هفته گذشته بیشتر مناطق استان اصفهان را تحت‌تأثیر قرار داده و خسارتی در پی نداشته است، اظهار کرد: این موج با بارش‌های پراکنده طی ۲۴ ساعت گذشته به‌صورت متناوب، مناطق مختلف استان را به‌ویژه منطقه غرب و جنوب اصفهان را در بر گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌ها این سامانه طی اواخر امشب از آسمان استان خارج می‌شود، بیان کرد: این موج بارشی مانند اولین سامانه بارش‌های پاییزی دوازدهم آبان‌ماه در اصفهان از قدرت بارندگی بالایی برخوردار نیست اما شدت و ضعف پراکندگی‌ها در مناطق مختلف به‌ویژه غرب و جنوب بارش‌ها مناسب بوده است.