مکتبی که نماد نداشته باشد، منفعل است / پیراهن معظم سیدالشهداء (ع) تبدیل به نماد مکتب شیعه خواهد شد

وی افزود: امام صادق (ع) کلامی راهبردی و استراتژیک دارند که بنده 10 سال است دارم روی آن کار می‌کنم: و لیکونن لشیعتنا فیها حیاة الی ظهور قائمنا. شیعه حیات خود را باید از کربلا بگیرد. بحث حیات از این جهت مطرح است که در مقابل مماتی هست. داعش درست کردند که مقابل اسلام اهل بیت بایستد. هنوز قابیلیان هابیلیان را می‌کشند. هنوز جسم هابیل روی زمین مانده است. باید از کربلا مؤلفه‌های حیات‌بخش را بیرون کشید. هدیه خون جگر امام حسین (ع) برای بیداری مردم است. ما انسان ایم. حتی اگر مسلمان هم نباشیم، اگر عقل داشته باشیم و عزت بخواهیم، باید از سیدالشهداء الگو بگیریم. او مقوی استقامت است. باید روی نیروهای مظلومیت کار کنیم. باید پرسید که شما به چه حقی کودک شیرخواره را کشتید؟ مگر جنگید؟ ایاکم و العالمیه الطفل الرضیع.

وی در ادامه بیان کرد: پرسش این است که چرا سرعت ما در معرفی حضرت علی اصغر (ع) انقدر کند است؟ چه کنیم که 40 سال بعد از انقلاب اسلامی، نزدیک ظهور، حادثه عجیب عاشورا را به جهان معرفی کنیم؟ من روی بیش از 3000 نماد در ملل و نحل مختلف تحقیق کرده‌ام. نماد مسیحیت بی‌نظیر است. مسیحیان با صلیب، مفهوم و دین و مسلک خود را در یک آن بیان می‌کنند. ما برای مکتب حق شیعه چه نمادی داریم؟ همه می‌دانند که هر مکتبی که نماد نداشته باشد، منفعل است. برندهای جهانی همه نماد دارند. مکتب ما چرا نماد ندارد؟ آیا تقصیر منِ برگزارکننده روضه سیدالشهدا است؟ یا شمای هنرمند یا شمای محقق؟ شیعه نمادهایی دارد که محترم‌اند اما هیچکدام نمی‌توانند پیام عاشورا را به دنیا منتقل کند. منابر و سخنرانی‌ها و… در انتقال پیام توان کمتری نسبت به نماد دارند. ما فقر نماد داریم. نماد موفق، نمادی است که از مرزهای کشور و شهر تو فراتر روند و همچنین به دیوار خانه تو نصب شود. علت معطوف شدن من به این تحقیق همین خلأ است. پیراهن معظم سیدالشهدا می‌تواند خلأ نمادی مکتب شیعه را پر کند و تبدیل به یک نماد شود.

 

منافی‌پور در پایان سخنان خود تصریح کرد: اخیراً پیراهن سیدالشهداء (ع) را در افغانستان و ترکیه رونمایی کردند. این‌ها دروغی بیش نیست. این پیراهن نزد امام زمان است. پیش‌بینی بنده مبتنی بر کلام معصوم این است که این پیراهن تبدیل به یک نماد خواهد شد. البته می‌دانیم این کار به جنجال خواهد رسید چون دشمن بی‌کار ننشسته است.


منبع: https://snn.ir/fa/news/1051571/%D9%85%D9%86%D8%A7%D9%81%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D8%AF-%D9%85%D9%86%D9%81%D8%B9%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86-%D9%85%D8%B9%D8%B8%D9%85-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%84%D8%B4%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%A1-%D8%B9-%D8%AA%D8%A8%D8%AF%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%D8%AF-%D9%85%DA%A9%D8%AA%D8%A8-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D8%AF-%D8%B4%D8%AF

داوود منافی‌پور، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)  ابتدا گزارشی در خصوص عملکرد ۲۰ ساله‌ی این مجمع ارائه کرد: اولین نشست در اولین جمعه ماه محرم ۱۳۸۲ برگزار شد. هزار و خرده‌ای شیرخواره همراه مادران‌شان در این نشست حضور داشتند. مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به سرعت در ایران و جهان رسید. مفهوم محوری این گردهمایی‌ها فقط یک سؤال بود: به کدامین گناه کشته شد؟ بعد از 5 سال این همایش نوپا در سطح جهانی مطرح شد. تا قبل از کرونا بیش از 7هزار گردهمایی در بیش از 40 کشور جهان برگزار شد. البته از این روند راضی نیستم اما در حد خودش بی‌همتا است. دوستان گفتند این همایش‌ها اولین هیئت بین المللی است و دشمنان مثل بی‌بی‌سی گفتند این‌ها یک روز به تاریخ شیعه اضافه کردند. این مجمع در ادیان و ملل و نحل مختلف حضور یافت و آن سوال به گوش بسیاری از جهانیان رسید.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) ضمن خبر دادن از برگزاری اجلاسی بی‌سابقه اذعان داشت: این اجلاس رونمایی از یک قدرت بزرگ و عجیبِ تا به حال پنهان مانده در جهت بیداری شیعه و همه مسلمانان و ملل جهان است. یک فرصت‌سازی است برای بروز قدرت اسلام اهل بیت. رهبری تعبیر اسلام اهل بیت را به کار بردند. اسلام اهل بیت مختص شیعه نیست. اسلام اهل بیت یعنی مودت آل الله، یعنی تبیین مظلومیت حضرت زهراء (س)، یعنی تببین چرایی کشته شدن نوه پیامبر در صحرای نینوا. مؤسس انقلاب، حضرت امام گفتند مسئولین جمهوری اسلامی ایران اگر به فکر ایجاد حکومت جهانی حضرت مهدی نباشند خائن و خطرسازند اگر چه به مردم خدمت کنند. حیات انقلاب به مهدویت است و حیات مهدویت به کربلا است.

وی تأکید کرد: تمامی مخارج این اجلاس توسط یک بانی خیر تأمین شده است و از هیچ نهاد دولتی کمکی گرفته نشده است. این اجلاس یک اجلاس توجیهی و رونمایی از یک تحقیق است تا خبرگان و اهل تحقیق نظر خود را بیان کنند. همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی این اجلاس سایتی به نشانی mavadat.ir است که به زودی راه‌اندازی می‌شود. گزارش تحقیق هم در 6 صفحه به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و اردو در اختیار قرار می‌گیرد.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با توضیح این که علت وجود عزاداری وجود ظلم و لزوم بیداری است اضافه کرد: این پیراهن اگر چشم نابینای حضرت یعقوب (ع) را شفا داد، در آخر الزمان بصیرت‌زا است. چون می‌خواهیم با عزت سیدالشهداء زندگی کنیم. ما به کربلا نیاز داریم. اگر مسئولین فرهنگی ما به بن‌بست خورده‌اند به این دلیل است که از کربلا شروع نکردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، نشست خبری دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خصوص اجلاس بین المللی نخبگان منابر شیعه با عنوان «پیراهن معظم سیدالشهداء، پرچم قیام قائم» روز دوشنبه 5 دی 1401 برگزار شد.

داوود منافی‌پور در توضیح برگزاری اجلاس بین‌المللی نخبگان منابر شیعه با حضور بیش از 800  مهمان، گفت: این اجلاس که 5 بهمن 1401 در حرم امام رضا (ع) برگزار خواهد شد، سه کارگروه مدعوین دارد: اول خطبا و محققین و هیئات علمی و اساتید اند که حدود 200 نفر خواهند بود؛ دوم شعرا و هنرمندان که حدود 170 نفر اند؛ دسته سوم نیز بخش بین‌الملل است که افراد آن بیش از 110 نفر و متعلق به 60 ملیت مختلف‌اند. بیش از هزار نفر از نخبگان کشورهای مختلف نیز به صورت مجازی در این اجلاس خواهند بود.

منافی‌پور با تأکید بر این که پیراهن معظم سیدالشهداء می‌‌تواند خلأ نمادی شیعه را پر کند، گفت: بعضی از محققین گفتند ماجرای این پیراهن سر است و نباید افشا کرد. اما پاسخ این است که ما تواتر در نقل داریم. چه در شیعه و چه در اهل سنت. این پیراهن مکرم است. امام صادق (ع) فرموده‌اند که این پیراهن به عنوان مقبولیت توبه حضرت آدم (ع) از بهشت آمد. بعد تمام 124هزار پیامبر این پیراهن را درک کردند. انگشتر سلیمان (ع) که گم شد، با توسل به این پیراهن پیدا شد. بعد حضرت زهرا (س) سه روز قبل از شهادت‌شان در روز اعطاء القمیص، آن پیراهن را به زینب کبری (س) دادند تا در کربلا به امام حسین (ع) داده شود. در صحرای محشر هم این پیراهن را حضرت به دست می‌گیرند. سند ارائه می‌کنند. این پیراهن بین ائمه هم می‌گردد و نهایتاً به گفته امام صادق (ع) به دست امام زمان (ع) می‌رسد و اکنون پیراهن نزد او است.

منافی‌پور در پایان بخش اول سخنان خود ضمن تأکید بر این که با توجه به مهندسی توسعه‌ای انجام داده شده، در دو سه سال آینده به 21هزار جلسه خواهیم رسید و فقط در شبه قاره هند می‌توان بیش از 5هزار جلسه برگزار کرد، تصریح کرد: همه می‌دانند که مجمع ما با جایی ارتباط ندارد و کاملاً مردمی است.