ناآرامی‌های اخیر مخاطبان سینما را ۴۰ درصد کاهش داد

عضو هیأت مدیر انجمن سینماداران با توجه به ناآرامی‌های اخیر شرایط مخاطبان و فروش سینما‌ها را مطلوب ندانست و افزود: فکر می‌کنم همه چیز گویا باشد و به جز این نیز در حال حاضر حدود یکماه است که فیلم جدیدی روی پرده سینما نیامده است.

سعیدی پور با رد این نظر که حتی تماشاگر بعد از کرونا نیز با احتیاط وارد سینما می‌شد و فروش بلیت رونق اولیه خود را از دست داده؛ گفت: من اعتقادی به این ندارم که فروش نرفتن فیلم‌ها بعد از کرونا روند کندی داشته و معتقدم هروقت فیلمی روی پرده آمده که جاذبه‌های لازم را داشته، مردم به شرایط هم کار نداشتند و به سینما آمدند.

سعیدی پور با تأیید نظر مدیر سینما جوان مبنی بر اینکه در این شرایط باید فیلمی روی پرده سینما بیاید که پرمخاطب و شاخص باشد، گفت: اگر فیلم «چپ-راست» منوچهر محمدی به عنوان یک فیلم کمدی اکران شود، قطعا تکانی گیشه فروش سینما می‌دهد.

عضو هیأت مدیره انجمن سینماداران درباره تأثیر ناآرامی‌های اخیر بر میزان فروش بلیت سینما نسبت به زمان عادی گفت: بر اساس آماری که امروز گرفتیم، متوجه شدیم چیزی حدود ۴۰ درصد از مخاطبان سینما کم شده است.

عضو هیأت مدیره انجمن سینماداران با بیان اینکه اوضاع سینمادار‌ها نامطلوب است، افزود: شاید بعضی از سینما‌ها نتوانند از پس هزینه‌های موجود بر بیاید و تعطیل شوند.

وی تأکید کرد: ما برای سینما‌ها نیازمند خوراک هستیم و با توجه به شرایط ویژه این روز‌ها و ناآرامی‌های اخیر، فیلم‌های فعلی که هم اکنون روی پرده هستند، ماه‌هاست که اکران شدند و کیفیت آن‌ها به اندازه‌ای نبوده که مخاطب را به سالن سینما بکشاند. سینما در حال حاضر به فیلم احتیاج دارد و کسی هم در این شرایط ویژه فیلم جدیدی را اکران نمی‌کند.

عضو هیأت مدیره انجمن سینماداران:

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/809766/%D9%86%D8%A7%D8%A2%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AE%DB%8C%D8%B1-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%85%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%DB%B4%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%AF%D8%A7%D8%AF

وی در پاسخ به اینکه آیا راهکاری برای فیلم‌های جدی سراغ دارید، گفت: به‌هرحال فیلم‌ها باید جذابیت لازم را برای مخاطب داشته باشند و وقتی قرار است مردم ۴۰ هزار تومان پول بلیت سینما را بدهند، انتظار دارند فیلم خوب ببیند؛ حتی اگر این ۴۰ هزارتومان تبدیل به ۱۰ هزارتومان هم بشود و فیلم خوب نباشد، مخاطب به سینما ‌نمی‌آید و نیامدن مخاطب به سینما به خاطر مبلغ بلیت نیست.

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، رضا سعیدی پور، عضو هیأت مدیره انجمن سینماداران درباره تأثیر ناآرامی‌های اخیر بر میزان فروش بلیت سینما نسبت به زمان عادی گفت: بر اساس آماری که امروز گرفتیم، متوجه شدیم چیزی حدود ۴۰ درصد از مخاطبان سینما کم شده است.

وی با تأکید بر اینکه اطلاعات مردم افزایش یافته و برای هر فیلمی به سالن‌های سینما نمی‌آیند، افزود: فیلم انتخابی مردم باید جاذبه داشته باشد و مخاطبان از قبل بدانند چه کسانی در این فیلم‌ها بازی می‌کنند و چه فیلمنامه‌ای دارد.