نخستین شمارۀ «کتاب ایران» منتشر شد

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/837879/%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86-%D8%B4%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%80-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%B1-%D8%B4%D8%AF

با همکاری مؤسسۀ فرهنگی مطبوعاتی ایران؛

نخستین شمارۀ «کتاب ایران» با همکاری مؤسسۀ فرهنگی مطبوعاتی ایران و دبیرخانۀ جایزۀ ادبی شهید سیدعلی اندرزگو منتشر شد.

فصل سوم نیز حاوی ۴۲ یادداشت اختصاصی دربارۀ برترین آثار مرتبط با تاریخ انقلاب اسلامی گردآوری و تنظیم شده است.
علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این ویژه‌نامه به آدرس www.ketabir.com مراجعه کرده یا با شماره ۰۲۱۸۸۷۶۱۷۲۰ تماس بگیرند.

جایزۀ شهید سیدعلی اندرزگو با موضوع مقابله با تطهیر چهرۀ پهلوی‌ها و مقابله با تحریف تاریخ انقلاب در سال ۹۶ تأسیس شد و هر دو سال بهترین کتاب‌هایی که دربارۀ تاریخ انقلاب نوشته شده باشد را معرفی می‌نماید.

در فصل دوم گفتگو‌هایی با اساتید و نویسندگان حوزۀ تاریخ و ادبیات شامل: موسی حقانی، مهدی جمشیدی، احمد شاکری، سعید فخرزاده، محسن پرویز، جواد کامور بخشایش، یاسر عسگری، رضا قریبی، قاسم تبریزی، سید صادق رضایی، جعفر مرادحاصلی، احمد عطایی، محمود عظیمی‌پور، وجیهه سامانی، حسین زحمتکش، حامد اشتری، هادی حکیمیان، مجید ملامحمدی، علی‌اکبر والایی، مهدی فیروزجایی، راضیه تجار، سپیده انوشه، سجاد خالقی، سمیه ذوقی، طاهره مشایخ، طیبه پازوکی، عبدالرحمن اونق و محمدعلی مرادیان است.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، نخستین شمارۀ «کتاب ایران» با همکاری مؤسسۀ فرهنگی مطبوعاتی ایران و دبیرخانۀ جایزۀ ادبی شهید سیدعلی اندرزگو منتشر شد.

فصل اول در سه بخش «رمان بزرگسال»، «روایت و تاریخ‌شفاهی» و «کودک و نوجوان» به معرفی چهارصد اثر که مرتبط با موضوعات تاریخ انقلاب از مشروطه تا انقلاب اسلامی پرداخته است.

تا کنون دو دوره از این جایزه برگزار شده و دور سوم آن نیز در شهریورماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد؛ لذا مؤسسۀ فرهنگی مطبوعاتی ایران با همکاری دبیرخانۀ این جایزه برآن شدند تا برخی از آثاری که در این دو دوره، به دبیرخانۀ جایزه شهید اندرزگو ارسال شده است را در ویژه‌نامۀ «کتاب ایران» معرفی نمایند. این ویژه‌نامه شامل سه فصل است: