هشدار وزش باد شدید در اصفهان/ماندگاری هوای سرد تا اواسط هفته آینده

وی اضافه کرد: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، مسیرهای طوفان خیز و گردوخاک، توقف فعالیت‌ها در فضای باز، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید توصیه می‌شود.

وی اظهار کرد: افزایش مصرف حامل‌های انرژی، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی به علت یخبندان مکان‌های سردسیر و کوهستانی با پوشش برف از اثرات مخاطرات سامانه سرد است که مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها، پیشگیری از یخ‌زدگی لوله‌های آب و مخازن آب در معرض هوا توصیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آران و بیدگل با دمای ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، بوئین میاندشت با دمای دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.


منبع: https://www.imna.ir/news/651038/%D9%87%D8%B4%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D8%B4%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B5%D9%81%D9%87%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%A7-%D8%A7%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%B7-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: از بعدازظهر جمعه تا اواسط روز دوشنبه _چهاردهم فروردین‌ماه_ با کاهش محسوس شش تا ۱۰ درجه دما و ماندگاری هوای سرد و ایجاد سرمازدگی و یخبندان در محصولات کشاورزی در همه مناطق استان مواجه خواهیم بود.

امینی با بیان اینکه دمای هوای طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان بین سه تا پنج درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد، افزود: بر این اساس امروز بیشینه اصفهان ۲۴ درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

وی درباره هشدار هواشناسی سطح نارنجی طی امروز و فعالیت سامانه‌ای با وزش طوفان لحظه‌ای و خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی، تصریح کرد: فعالیت سامانه از بعداز ظهر جمعه آغاز و تا اواخر وقت شنبه در مناطق نائین، کاشان، خوانسار، دهاقان، شهرضا، گلپایگان، اصفهان، نجف‌آباد، جنوب اردستان، میمه، آران و بیدگل، ورزنه تداوم دارد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار طی امروز و فردا بر روی استان است. بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق استان به‌صورت صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

امینی اظهار کرد: اختلال و کاهش دید در جاده‌های شمال و شمال شرق و شرق به واسطه گردوخاک محلی، احتمال اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی برفگیر به علت کولاک برف، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه‌های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد و قم و سمنان (گرد و خاک) از اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی ادامه داد: از روز جمعه با نفوذ سامانه ناپایدار به استان در بیشتر مناطق افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و رگبارهای بهاری به‌ویژه در نیمه‌ی غربی پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه وزش باد در استان طی روز شنبه _دوازدهم فروردین‌ماه_ شدت بیشتری خواهد یافت، افزود: در مناطق مستعد به ویژه نیمه شرقی به همراه وزش باد، خیزش گردوخاک محلی دور از انتظار نیست. از روز شنبه تا یکشنبه کاهش محسوس دما، بین شش تا ۱۰ درجه در بیشتر مناطق استان خواهیم داشت.

هشدار نارنجی هواشناسی / اختلال و کاهش دید در جاده‌های شمال، شمال شرق و شرق