هواشناسی امروز ایران + پیش‌بینی فردا

وی با بیان اینکه روز جمعه بیست‌ویکم بهمن نیز در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی، شاهد بارش خواهیم بود، ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، افزایش نسبی دما در نیمه شمالی کشور و از چهارشنبه تا جمعه، کاهش محسوس چهار تا هشت درجه‌ای دما در بیشتر مناطق کشور، پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در دو روز اعلام شده، به آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای برف‌روبی و بازگشایی مسیرها، پرهیز از سفرهای خارج از شهر، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، مدیریت در مصرف و انتقال منابع انرژی بویژه گاز و برق و پرهیز از توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توصیه می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روزهای چهارشنبه نوزدهم و پنجشنبه بیستم بهمن، گستره بارش‌ها افزون بر مناطق ذکر شده، استان‌های ساحلی خزر را نیز در بر می‌گیرد.

وی افزود: این هشدار امروز نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، شمال فارس، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، جنوب اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد و فردا نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، کرمانشاه، نیمه شمالی فارس، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، نیمه شرقی خوزستان، ایلام و جنوب و غرب اصفهان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: روز سه‌شنبه هجدهم بهمن، افزون بر مناطق یاد شده، در خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی، کرمان و یزد نیز بارش برف و باران و در استان‌های جنوبی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اظهار کرد: برای امروز و فردا، هشدار هواشناسی سطح نارنجی در پی تقویت سامانه بارشی، اعلام شده و مخاطرات شامل بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه‌ها بارش برف سنگین، وقوع بهمن و کولاک برف، است.

ضیائیان تصریح کرد: بر اثر مخاطرات تقویت این سامانه بارشی، احتمال انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌های مناطق سردسیر، ارتفاعات و دامنه استان‌های واقع در رشته کوه زاگرس، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، صاعقه، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به صنعت کشاورزی، رخداد بهمن و اختلال در انتقالِ منابع انرژی به ویژه برق و گاز وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: همچنین پاک‌سازی آبروها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر خسارات احتمالی از جمله نمک‌پاشی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها و ارگان‌های امدادی و مدیریت مناسب توسط سازمان آب و فاضلاب و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول باید در دستور کار قرار گیرد.


منبع: https://www.imna.ir/news/639172/%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%AF%D8%A7

ضیائیان با تاکید بر اینکه در سه روز آینده وزش باد در بیشتر مناطق کشور قابل ملاحظه است، گفت: خلیج فارس در سه روز آینده و دریای خزر روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مواج است.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به پیش‌بینی پنج روزه هوای کشور، اظهار کرد: امروز (دوشنبه)، در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بعضی نقاط استان‌های فارس و بوشهر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی هوای استان اصفهان، نیمه ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر و وزش باد با بیشینه ۱۳ و کمینه دو و در روز سه‌شنبه هجدهم بهمن، وضعیت هوا، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید با بیشینه ۱۵ و کمینه سه پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی سطح نارنجی در پی تقویت سامانه بارشی