هیأت‌ها به دنبال واکسینه کردن ذهن جوانان باشند

مؤلف کتاب جهاد تبیین گفت: جهاد تبیین پیشگیرانه از جهاد تبیین هجومی و درمانی، مهم‌تر و تأثیرگذارتر است. برای اینکه ذهن جوانان واکسینه شود باید با اندیشه رهبران انقلاب یعنی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری آشنا باشند.

وی با بیان اینکه امروز نوعی توانمندی برای جبهه انقلاب رخ داده است، گفت: امروز به محض اینکه جنگ نرمی از سوی دشمنان شکل می‌گیرد، محتوا و پاسخ درخور از سوی دلسوزان و دلبستگان به انقلاب ارائه می‌شود. زمانی که در میدان اطاعت فرمان ولی حرکت کنیم، جبهه انقلاب نیز به دستاوردهای خوبی در حوزه جنگ با دشمنان خواهد رسید.

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سعید صلح‌میرزایی مولف کتاب «جهاد تبیین در بیانات مقام معظم رهبری» در دومین دوره مجموعه وبینارهای تخصصی ایام فاطمیه با عنوان «خانه مادری» که به بررسی مؤلفه‌های مختلف هیأت‌های مذهبی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) می‌پردازد، به موضوع «هیأت؛ کانون جهاد تبیین» اشاره کرد و اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب از سال گذشته بحث جهاد تبیین را مطرح کردند و این خط را تاکنون ادامه دادند. بحث جهاد تبیین به عنوان یک وظیفه انقلابی و اسلامی است و تمامی افرادی که در این مسیر هستند باید مطالعه داشته و به صورت میدانی در این حوزه فعال باشند. همه فعالیت‌های ما به عنوان مؤمنان انقلابی باید معطوف به زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) باشد.

راهکار مقام معظم رهبری برای کاستن زیان‌های جنگ ترکیبی پاییز ۱۴۰۱این مؤلف کتاب جهاد تبیین با بیان اینکه تعبیر جهاد تبیین از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، گفت: رهبر انقلاب در ادامه بحث جنگ روایت‌ها را نیز مطرح کردند و هیأتی‌ها را به این سمت سوق دادند. با این تعبیرات گویی رهبر انقلاب از پیش می‌دانستند که بنا است جنگی ترکیبی علیه ملت ایران شکل گیرد. شاید جریان جهاد تبیین که مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید داشته و دارند، نوعی پیشگیری برای کاستن زیان‌های جنگ ترکیبی پاییز ۱۴۰۱ بود.

وبینارهای تخصصی ایام فاطمیه با عنوان «خانه مادری»؛

** راه برون رفت کشور از مشکلات چیست؟

این مؤلف کتاب جهاد تبیین بیان کرد: روش حضرت امام(ره) به میدان آوردن مردم در تمام امور بود. در تعبیر رهبر معظم انقلاب، که برگرفته از مباحث قرآنی است، جهاد به هر کار و تلاشی گفته نمی‌شود. تلاشی که به دنبال خنثی کردن نقشه دشمن نباشد، جهاد نیست. تبیین امروز در جهانی که در حال جنگ نرم هستیم، به سمت خنثی کردن نقشه‌های دشمن می‌رود.تمامی اقداماتی که برای مقابله با نقشه دشمنان انجام می‌شود، جهاد نام دارد.

** جهاد تبیین نیازمند اقناع است نه اثبات

صلح‌میرزایی با اشاره به نسبت مستقیم وضعیت اقتصادی با مسئله تبیین، اظهار کرد: وضعیت ضعیف اقتصادی مردم، تببین را برایشان سخت می‌کند. جهاد تبیین نیازمند اقناع است نه اثبات. زمانی می‌توانیم خود را در بحث جهاد تببین موفق بدانیم که دل و ذهن مخاطب را قانع کرده باشیم. بنابراین، میان تعلیم و تبیین تفاوت زیادی وجود دارد. تبیین شامل تعلیم همراه با اقناع قلبی است.

وی تصریح کرد: دشمن به دنبال این است که اذهان مردم را در اختیار خود بگیرد. براساس نگاه تاریخی رهبر انقلاب، استعمار مراحلی را طی کرده است. غارت ثروت‌ ملت‌ها با تسخیر کشورهای مختلف، استعمار نو، استعمار فرانو و تربیت نخبگان دست‌نشانده در جهان سوم و نفوذ جریانی با دیدگاه تغییر باورها، آرمان‌ها و سبک زندگی چهار مرحله استعمار در جهان بوده است.

صلح‌میرزایی ادامه داد: پس از بیانیه گام دوم انقلاب، مشخص شد که طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، راه برون‌رفت از مشکلات کشور در زمینه‌های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و اطلاعاتی و … این است که مردم زمامدار امور شوند. با توجه به سخنان رهبر انقلاب، جهاد تبیین است که باعث می‌شود مردم به میدان بیایند و این درست همان تفاوت اسلام با مکاتب دیگر در جهان است.

صلح‌میرزایی بیان کرد: زمانی که مانند امروز دست استعمارگرها از طریق فضای مختلف همچون فضای مجازی و … به اذهان مردم رسید، استعمار از نوع نفوذ جریانی شکل می‌گیرد. در این فضا، آرمان‌ها و شعارها تغییر می‌کند، در نهایت مرزهای کشورها از این راه در اختیار استعمارگران قرار می‌گیرد و جهاد تبیین در این فضا معنا پیدا می‌کند؛ چراکه تمامی اقداماتی که برای مقابله با نقشه دشمنان انجام می‌شود، جهاد نام دارد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین کارویژه مؤمنان بحث پیگیری زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) است، افزود: امروز هر گامی که برای استواری انقلاب اسلامی برمی‌داریم، یک قدم به ظهور امام رمان(عج) نزدیک می‌شویم. پس از اینکه توانستیم ایران پیشرفته همراه با عدالت و اخلاق را ایجاد کنیم، قطعاً به یک تمدن اسلامی در پهنه جهان اسلام دست پیدا کرده و تلاش می‌کنیم تا در مسیر ظهور امام زمان(عج) حرکت کنیم.

انتهای پیام/


منبع: https://ana.press/fa/news/822411/%D8%B5%D9%84%D8%AD%E2%80%8C%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%DB%8C%D8%A3%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DB%8C%D9%86%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%86-%D8%B0%D9%87%D9%86-%D8%AC%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%D9%86%D8%AF