بیمه و مالیات؛ دو مشکل مزمن کسب و کارهای فرهنگی
«واقعیت افزوده» بستری مناسب برای معرفی صنایع فرهنگی
سامانی افزود: مخاطبان ما عموم مردم هستند، اما محصلان، کودکان و نوجوانان بخش زیادی از مخاطبان ما را تشکیل میدهند. قبل از این با چند شرکت دیگر کار کرده بودیم، اما چون دریافت پول از نهادها و شرکتها مشکل است، به این نتیجه رسیدیم که محصولی مجزا را تولید کنیم.
این کارآفرین عنوان کرد: واقعیت افزوده و مجازی در کنار هوش مصنوعی، دادهکاوی و بلاکچین جزو کارافزارهای روز شناخته میشود. این فناوری میتواند بستری برای معرفی صنایع فرهنگی باشد. من از سال ۹۴ در زمینه واقعیت افزوده و مجازی مطالعاتی داشتم. در گذشته یکسری سرور خارجی بودند که از آنها برای واقعیت افزوده خدمات میگرفتند و پس از آن ما تصمیم گرفتیم این کار را در ایران راه بیندازیم که زمان زیادی از ما گرفت و مشکلاتی ایجاد شد، اما در نهایت توانستیم محصول را به بازار ارائه کنیم.
فعال حوزه صنایع فرهنگی از مزایای استفاده از فناوری «واقعیت افزوده» برای معرفی محصولات این حوزه میگوید.