ورود سامانه بارشی جدید به کشور

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (یازدهم و دوازدهم فروردین‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین امروز همدان با دمای ۴- درجه سانتیگراد و فردا شهرکرد با دمای ۷- سردترین مراکز استان کشور هستند.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا یکشنبه _سیزدهم فروردین‌ماه_ در ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق و دوشنبه _چهاردهم فروردین‌ماه_ در شمال شرق کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. سه‌شنبه _پانزدهم فرودین‌ماه_ نیز در اغلب مناطق کشور جوی آرام حاکم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا _دوازدهم فروردین‌ماه_ نیمه‌ابری و وزش باد شدید و کاهش محسوس دما، گاهی بارش پراکنده و از اواخر وقت کاهش ابر با حداقل دمای هشت و حداکثر دمای ۱۵ و روز یکشنبه _سیزدهم فروردین‌ماه_ صاف تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای چهار و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: شنبه _دوازدهم فروردین‌ماه_ در شمال غرب سواحل شمالی، شمال شرق استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش ادامه خواهد داشت.

وی افزود: خلیج فارس و تنگه هرمز روزهای شنبه تا دوشنبه مواج و طوفانی است. دریای خزر نیز تا یکشنبه مواج خواهد بود.

به گزارش ایمنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی به‌تدریج از شمال غرب وارد کشور شده است و در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و جنوب‌غرب استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی سبب بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد.

وی ادامه داد: طی دو روز آینده در شمال غرب و غرب استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نواحی مرکزی کشور و شنبه و یکشنبه علاوه بر این مناطق در شمال شرق و شرق کشور کاهش محسوس دما رخ خواهد داد و بارش در شمال غرب، برخی نقاط غرب و ارتفاعات البرز به صورت برف و کولاک خواهد بود. بیشترین کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل بین ۱۰ تا ۱۵ درجه است. در سایر مناطق ذکر شده نیز بین چهار تا ۹ درجه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا


منبع: https://www.imna.ir/news/651392/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1

ضیاییان گفت: طی دو روز آینده در غالب مناطق کشور وزش باد شدید و در نقاط مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.